دعوا، برای «پولخرد» بیشترین تخلف رانندگان تاکسی است
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی افزود: سومین و بهترین نظارت، نظارت شهروندان است که در صورت مشاهده تخلف میتوانند با مراجعه به سازمان تاکسیرانی یا تماس با سامانه ۱۸۸۸ در تهران، تخلف رانندگان تاکسی را گزارش دهند.
ضامنی گفت: سامانههای گزارش تخلفات رانندگان تاکسی در شهر متفاوت است و شهرداری هر شهر سامانه جداگانهای دارد.
وی تاکسی ادامه داد: ما به عنوان مسئول باید به نحوی چارچوبها را تعیین کنیم که بستری برای تخلف ایجاد نشود. به عنوان مثال برخی مصوبات شورای شهر مانند تعیین کرایه تاکسی، باعث تخلف اجباری میشود.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی درباره بیشترین نوع تخلف رانندگان افزود: با توجه به کمبود پول خرد در کشور، رانندگانی که از مسافر بیشتر کرایه میگیرند، متخلف محسوب میشوند که بهتر است این مصوبات اصلاح شود.
ضامنی گفت: ایجاد مزاحمت برای نوامیس در بین رانندگان تاکسی بسیار کم دیده میشود، زیرا تاکسیها شناسنامه دارند، رانندگان توسط سازمان قابل پیگرد هستند بنابراین اطمینان شهروندان به تاکسیها بسیار در این زمینه بالا است.
وی ادامه داد: دومین تخلف رانندگان تاکسیها درخواست دربستی به خصوص در روزهای بارانی و برفی است که در صورت گزارش این تخلفات در کمیته انضباطی، با رانندگان خاطی بر خورد میشود.