سه دفتر خدمات الکترونیک قضایی در سطح شهر اصفهان راه اندازی شد
حجت اسدی معاون قضایی رییس کل و معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان اصفهان گفت: در اجرای سیاستهای قوه قضاییه مبنی بر الکترونیک شدن خدمات در دستگاه قضایی امروز شاهد راه اندازی و افزوده شدن سه شعبه دیگر به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سطح شهر اصفهان هستیم.
اسدی خدمات الکترونیک قضایی را بسیار راهگشا در بهره مندی سهل و آسان مردم از خدمات قضایی دانست و خاطرنشان ساخت: تکریم ارباب رجوع، شفاف سازی در روند رسیدگی به پرونده ها، پیشگیری از وقوع تخلفات، اشتغال زایی و صرفه جویی در وقت و افزایش کارآمدی دستگاه قضایی در بهره مندی از ظرفیتهای بخش خصوصی از دیگر دستاوردهای این دفاتر است.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اصفهان همچنین به مدیران و پرسنل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی توصیه کرد: توجه به امر آموزش و به روز بودن در اطلاعات حقوقی، ارائه مشاورههای حقوقی لازم و قانونمداری و برخورد مناسب با مراجعان و همراهی و کمک به افراد نیازمند را از اولویتهای کاری خود در ارائه خدمات به عموم قرار دهند.
اسدی در پایان از افزایش عناوین بیشتر حقوقی و قضایی در لیست خدمات این دفاتر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تا کنون خدماتی همچون ثبت و پیگیری دادخواست، ثبت و پیگیری واخواهی، ثبت و پیگیری تجدیدنظرخواهی، ثبت و پیگیری اظهارنامه، اطلاع رسانی پرونده ها، ثبت نام الکترونیکی اشخاص حقیقی، ثبت نام الکترونیکی اشخاص حقوقی، مشاهده ابلاغ الکترونیکی و صدور گواهی ابلاغ، ثبت و پیگیری فرجام خواهی، ثبت و پیگیری اعتراض ثالث، ثبت و پیگیری اعاده دادرسی، ثبت و پیگیری اعتراض به قرار دادسرا، ثبت و پیگیری دادخواستهای بدوی دیوان عدالت اداری و دعاوی طاری، ثبت و پیگیری شکواییه، ثبت دادخواستهای شورای حل اختلاف، ثبت دادخواست های، واخواهی و تجدیدنظرخواهی شورای حل اختلاف، تمدید الکترونیکی پروانه وکلا، ثبت لایحه (اخطار رفع نقص)، مکاتبات کارشناس با مرجع قضائی، صدور گواهی عدم سوء پیشینه، خودکاربری خدمات الکترونیک قضائی جهت وکلا، ثبت اعتراض به قرارهای اعدادی، تأمین کیفری و تصمیمات دادسرا در این دفاتر ارائه شده است.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اصفهان همچنین به مدیران و پرسنل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی توصیه کرد: توجه به امر آموزش و به روز بودن در اطلاعات حقوقی، ارائه مشاورههای حقوقی لازم و قانونمداری و برخورد مناسب با مراجعان و همراهی و کمک به افراد نیازمند را از اولویتهای کاری خود در ارائه خدمات به عموم قرار دهند.
اسدی در پایان از افزایش عناوین بیشتر حقوقی و قضایی در لیست خدمات این دفاتر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تا کنون خدماتی همچون ثبت و پیگیری دادخواست، ثبت و پیگیری واخواهی، ثبت و پیگیری تجدیدنظرخواهی، ثبت و پیگیری اظهارنامه، اطلاع رسانی پرونده ها، ثبت نام الکترونیکی اشخاص حقیقی، ثبت نام الکترونیکی اشخاص حقوقی، مشاهده ابلاغ الکترونیکی و صدور گواهی ابلاغ، ثبت و پیگیری فرجام خواهی، ثبت و پیگیری اعتراض ثالث، ثبت و پیگیری اعاده دادرسی، ثبت و پیگیری اعتراض به قرار دادسرا، ثبت و پیگیری دادخواستهای بدوی دیوان عدالت اداری و دعاوی طاری، ثبت و پیگیری شکواییه، ثبت دادخواستهای شورای حل اختلاف، ثبت دادخواست های، واخواهی و تجدیدنظرخواهی شورای حل اختلاف، تمدید الکترونیکی پروانه وکلا، ثبت لایحه (اخطار رفع نقص)، مکاتبات کارشناس با مرجع قضائی، صدور گواهی عدم سوء پیشینه، خودکاربری خدمات الکترونیک قضائی جهت وکلا، ثبت اعتراض به قرارهای اعدادی، تأمین کیفری و تصمیمات دادسرا در این دفاتر ارائه شده است.
وی اظهار داشت: برخی خدمات دیگر از جمله پرداخت تمبر مالیاتی وکلا، پرداخت الکترونیک هزینه تمدید پروانه کارشناسان و راه اندازی خدمت دعاوی اعتراضی دیوان عدالت اداری نیز به این خدمات افزوده شود.
گفتنی است تا کنون ۱۳ دفتر خدمات الکترونیک در شهر اصفهان فعال است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *