صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بهره‌برداری رسمی از سیستم اعلام صوتی ویژه نابینایان

۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷:۱۲
کد خبر: ۵۵۸۹۶۲
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از راه‌اندازی سیستم اعلام صوتی زمان اعلام ورود اتوبوس‌ها به ایستگاه از امروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، پیمان سنندجی با اعلام اینکه سیستم صوتی TalkBack از تیرماه سال جاری راه اندازی و به بهره‌برداری آزمایشی رسید، تصریح کرد: این سیستم در روز جهانی عصای سفید (۲۳ مهرماه) افتتاح می‌شود.

 

وی افزود: شرکت واحد اتوبوسرانی علاوه بر اقداماتی که در حوزه افراد معلول انجام داده، سه اقدام مهم را در راستای مناسب سازی ایستگاه‌ها به ثمر رسانده است.

 

سنندجی به راه اندازی ۳۶ عدد تابلوی راهنمای مسیر، مخصوص نابینایان در خطوط تندروی اتوبوس‌رانی اشاره کرد و گفت: ۱۹۰ راهنمای بریل روی دستگاه‌های کارت خوان در خطوط تندرو ۴ و ۷ راه اندازی شده است.

 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه اعلام هوشمند نام ایستگاه‌ها در داخل هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین اجرا شده است، عنوان کرد: در تیرماه سال جاری، سیستم اعلام صوتی یا TalkBack در نرم افزار حمل‌ونقل عمومی شهر تهران اجرا شده است.

 

سنندجی افزود: پس از رایزنی با کارشناسان نرم افزار‌های مرتبط با افراد نابینا و کم بینا و نرم افزار حمل و نقل عمومی تهران منطبق با استاندارد‌ها و رهنمون‌های بین المللی برای این گروه از شهروندان متناسب سازی شده است. شهروندان و نابینایان با ورود به نرم افزار حمل و نقل عمومی تهران، می‌توانند از اطلاعات خط و زمان ورود اتوبوس آن خط به ایستگاه مطلع شوند.

 

وی با بیان اینکه برای نابینایان امکان شنیداری اطلاعات فراهم شده است، تصریح کرد: زمان‌بندی تقریبی ورود اتوبوس به ایستگاه مورد نظر براساس تاریخچه یک هفته گذشته نشان و اعلام می‌شود. این زمان تقریبی با خطای تا ۴ دقیقه است، اما عدم اعزام اتوبوس یا شرایط ترافیکی غیرعادی می‌تواند آن را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین برای اطلاع از زمان واقعی رسیدن اتوبوس از اطلاعات کارت ارائه شده در نرم افزار باید استفاده شود که براساس شرایط واقعی و لحظه‌ای تولید می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اظهار کرد: مسافران می‌توانند از بخش پیغام‌ها اقدام به ارسال مشکلات مختلف اعم از اشکالات نرم‌افزار، اشکالات خطوط و ایستگاه‌ها و یا شکایت نمایند و پاسخ مراجع مربوطه را در این بخش مشاهده کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *