مدارس استثنایی با مدارس دولتی ادغام نمیشود
او ادامه داد: برای اینکه بتوانیم جایگاه مدارس دولتی را ارتقا ببخشیم و خدمات یکسانی برای تمام دانش آموزان ارائه دهیم تنوع مدارس در ۲ نوع مدارس دولتی و غیردولتی را به تصویب رساندیم تا تمام دانش آموزان بتوانند از نیروی انسانی یکسان خدمات مشابه و امکانات آموزشی برابری بهرهمند شوند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ورود مدرس سمپاد به گروه مدارس دولتی تضعیف نخبگان است یا خیر بیان کرد: به هیچوجه تضعیف سمپاد را هدف قرار ندادیم، زمانی که معلم کار بلد و خدمات مناسب به دانش آموز ارائه شود تضعیفی در حق دانش آموز و نخبه هم نداریم از طرفی مدارس دولتی هم با وجود دانش آموزان نخبه تقویت میشوند و حس رقابت در دانش آموزان افزایش پیدا میکند.
تقویت طرح شهاب برای شناسایی استعدادهای دانشآموزان
او افزود: همچنین میتوانیم از طرح شهاب برای شناسایی و هدایت هدفمند دانش آموزان نخبه بهره بگیریم در نتیجه استعداد دانش آموزان نادیده گرفته نمیشود.
سعیدی درباره فعالیت مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه تصریح کرد: این مدارس با مدارس دولتی ادغام نمیشود به جز تعداد دانش آموزانی که از نظر بهره هوشی میتوانند در مدارس عادی تحصیل کنند واکنون هم در قالب طرح تلفیقی این طرح اجرا میشود، اما به طور کلی این گروه از مدارس همچنان به عنوان مدرسه خاص باقی میمانند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه آیا ۱ سال زمان کافی برای بستر سازی کاهش تنوع مدارس در آموزش و پرورش است خیر اظهار کرد: اکنون این طرح به شورای نگهبان ارجاع داده شده است تا نظر این شورا درباره طرح مشخص شود و ممکن است زمان آن تغییر کند، اما کار را کلید بزنیم.