صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

والدین، فرزندان خود را در فضای مجازی همراهی کنند

۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱:۴۱
کد خبر: ۵۵۸۲۸۵
مدیرعامل انجمن سوادرسانه‌ای ایران، گفت: همراهی مربیان و والدین با دانش‌آموزان برای تخصیص زمان حضور او در فضای مجازی حائز اهمیت است.

به گزارش گروه جامعه ، سیدمرتضی موسویان مدیرعامل انجمن سوادرسانه‌ای ایران، گفت: همراهی مربیان و والدین با دانش‌آموزان برای تخصیص زمان حضور او در فضای مجازی حائز اهمیت است.

موسویان «هدف‌گذاری» برای دانش‌آموزان در استفاده از فضای مجازی را مهم ارزیابی کرد و افزود: اگر هدف‌گذاری برای استفاده دانش‌آموزان از فضای مجازی صورت نگیرد، موضوع غرق شدن در فضای مجازی یا رفتن دانش‌آموز به سمت اهداف فرعی و یا اهداف نامربوط پیش می‌آید.

وی تصریح کرد: سوادرسانه‌ای مربیان و والدین در تعریف رژیم مصرف دانش‌آموز، زمانبندی و برنامه‌ریزی برای او در استفاده از فضای مجازی نقش موثری دارد.

موسویان چگونه جستجو کردن، چگونه هدفگذاری کردن و تجزیه و تحلیل نتایج جستجو‌ها را از مهارت‌های سواد رسانه‌ای دانست.

این استاد دانشگاه گفت: در مرحله نخست مربی و والدین می‌توانند با طرح این پرسش که دانش‌آموز برای رسیدن به چه هدفی، چه مقدار زمان برای استفاده از فضای مجازی نیاز دارد در برنامه‌ریزی یا همان رژیم مصرف، دانش‌آموز را همراهی کنند و در مرحله بعد این دانش‌آموز است که شرح و تفصیل چگونگی استفاده از فضای مجازی برای خود را باید مشخص کند.

وی تصریح کرد: مربیان و والدین با تعیین زمان مناسب بنابر هدف تعریف شده، باید بر استفاده دانش‌آموزان از فضای مجازی نظارت داشته باشند تا آنجا که با افزایش مهارت فرد در استفاده و بهره‌برداری از فضای مجازی، شاهد کوتاهتر شدن زمان مصرف او باشند.

این مدرس مطرح سواد رسانه‌ای با اشاره به اینکه دانش‌آموز باید در زمان‌بندی تعریف شده به جستجوی هدف خود بپردازد تصریح کرد: دانش‌آموز باید برای اینکه در این زمینه مهارت لازم را پیدا کند در پایان زمان تخصیص داده شده حتی اگر هدفش مشخص نشد و به پاسخ سوالش نرسید کار را کنار گذاشته و پس از وقفه‌ای، هدف قبلی خود را در زمانی معادل زمانی که برای بار اول تعریف کرده بود، دنبال کند. این کار در ذات خود افزایش مهارت فردی و کاهش زمان فعالیت در فضای مجازی را به دنبال دارد.

وی گفت: مربیان و والدین باید بدانند که استفاده از فضای مجازی به هیچ عنوان پیچیده نیست و برای همه افراد در تمامی سطوح، استفاده از این ابزار ساده و رایج است.

وی گفت: امروز که وارد وب ۳ شده‌ایم و هر روز دامنه وسیع‌تری از کاربرد‌های آن هوش مصنوعی و ربات‌های برنامه‌ریزی شده را می‌بینیم، به راحتی با کمک ابزار و با میانبر‌هایی می‌توانیم به هر یک از اهداف از پیش تعیین شده‌مان برسیم. مثلا در برنامه فوتوشاپ که هر روز شاهد تکامل آن هستیم، خود نرم‌افزار ابزار‌هایی دارد که بدون وقت گذاری زیاد می‌توانیم به کارمان سرعت ببخشیم.

موسویان افزود: این به آن معناست که دیگر فرآیند‌ها نیاز به وقت‌گذاری زیاد نداشته و ابزار‌های از پیش آماده شده می‌توانند زمان دسترسی ما به هدفمان را کوتاهتر کنند و می‌تواند فرد را به یک توانایی بالاتری ارتقاء دهد و این بران معنی است که برای صرفه جویی در زمانمان نیاز است به دنبال ابزار‌های واسط بگردیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *