صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

حضور ۲۰۰ استارتاپ حوزه دریایی در پنجمین نمایشگاه دریایی و صنایع فراساحل

۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲:۳۵
کد خبر: ۵۵۸۲۰۵
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
پنجمین نمایشگاه دریایی و صنایع فراساحل همگام با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نامگذاری سال با عنوان رونق تولید، تلاش می‌کند فضا را به نفع تحقق این سیاست‌ها تنوع بخشیده و موجب شکل‌گیری، جریان‌سازی و تعامل بیشتر صاحبان صنایع، صنعت دریایی و دریانوردی و صنایع فراساحل کشور شود.

به گزارش گروه اقتصاد به نقل از دبیرخانه پنجمین نمایشگاه دریایی و صنایع فراساحل، با حمایت وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان‌ها و اتحادیه ها‌ی بخش خصوصی، پنجمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی و صنایع فراساحل Sea & Offshore Expo ۲۰۱۹ با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران به‌عنوان رسمی‌ترین نمایشگاه دریایی، آذرماه امسال برگزار می‌شود.

این نمایشگاه از تاریخ ۲۴ تا ۲۶ آذرماه امسال همزمان با چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته در محل نمایشگاه‌های بین المللی مصلی تهران با حضور شرکت‌ها، سازمان‌ها و کارآفرینان برتر و با امکان ارائه ایده‌ها و طرح‌ها، جذب سرمایه‌گذاری و بازار فروش بالقوه برگزار می‌شود.

‌نمایشگاه امسال به عنوان شتاب‌دهنده و پیشران توسعه صنعت دریایی و فراساحل کشور، همگام با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نامگذاری سال با عنوان رونق تولید، تلاش می‌کند فضای نمایشگاه را به نفع تحقق این سیاست‌ها تنوع بخشیده و موجب شکل‌گیری، جریان‌سازی و تعامل بیشتر صاحبان صنایع، صنعت دریایی و دریانوردی و صنایع فراساحل کشور شود.

تجربه موفق برگزاری نمایشگا‌ه‌های پیشین، بستر و مسیری را برای غنای هرچه بیشتر این نمایشگاه فراهم کرده است، تعامل و همکاری نزدیک برگزارکنندگان نمایشگاه با نهاد‌های دولتی و اتحادیه‌ها و انجمن‌ها و بخش خصوصی در این حوزه نیز موجب توسعه برنامه‌های کیفی و کمی نمایشگاه امسال شده است؛ نمایشگاهی که با وجود مشکلات اقتصادی که در سال‌های اخیر برای فعالیت در حوزه دریایی و دریانوردی به وجود آمده است، امیدوارانه و با انگیزه حمایت جدی از صنعتی که بازوی اصلی اقتصاد داخلی به بازار‌های جهانی است، برپا شده است.

تخصصی‌تر شدن این نمایشگاه، بهبود فرآیند اطلاع‌رسانی، تعامل نزدیک‌تر با متولیان دولتی و غیر دولتی و نهاد‌های صنفی در این حوزه و نیز ایجاد فضا‌های گفتگو محور و برپایی کنفرانس فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دریا و کارگاه‌های آموزشی از جمله نکات برجسته این دوره از نمایشگاه است.

سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی نوین دولت برای تقویت بخش دریایی و صنایع فراساحل که در قالب واسپاری امور غیرحاکمیتی به بخش خصوصی و کاهش تصدی گری دولت نمایان شده است، امیدواری و انگیزه قوی و جدی در فعالان این حوزه ایجاد کرده است که امیدواریم ما نیز برای تداوم این نمایشگاه به طور کامل از این فرصت بهره بگیریم.

یکی از برنامه‌های مهم نمایشگاه دریایی امسال حضور ۲۰۰ استارت‌آپ حوزه دریایی با هدف ایجاد فرصت تعامل سرمایه‌گذاران و کارآفرینان، معرفی منابع تامین مالی جهت پروژه‌ها، شناسایی و معرفی سرمایه‌گذاران موفق و معرفی توانمندی‌های بخش خصوصی به سازمان‌های دولتی جهت واگذاری پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری و دریافت و ثبت فرصت‌های سرمایه گذاری حوزه دریایی کشور است.

از دیگر برنامه‌های نمایشگاه امسال برگزاری پانل‌های تبادل تجربه، برگزاری نشست و تالار‌های گفتگو میان سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران است.

حضور نمایندگان شرکت‌های خصوصی از کشور‌هایی نظیر ترکیه، عراق، قزاقستان، هند و آذربایجان نشان از جایگاه مناسب بین‌المللی صنعت دریایی کشورمان دارد.

‌از برنامه‌های اطلاع رسانی نمایشگاه، فراخوان به همه سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های خارجی، فراخوان به سفرا و رایزنان اقتصادی کشور‌های خارجی در ایران و اتحادیه‌ها و انجمن‌های دریایی بین المللی است.

از دیگر برنامه‌های اطلاع رسانی بین‌المللی نمایشگاه، همکاری و مشارکت با پرمخاطب‌ترین خبرگزاری اروپا PROJECT CARGO، بندر و دریا روسیه ACTUALIDAD، انجمن تولید کنندگان آسیایی چین ASIAN MANUFACTURERS و صنعت فراساحل سنگاپور WORLD OILS است.

در این نمایشگاه نشست‌های خبری توسط سران ارگان‌های دریایی و انجمن‌ها و اتحادیه‌ها در طول برگزاری نمایشگاه با حضور اصحاب رسانه است که نسبت به ارایه گزارش عملکرد و پرسش و پاسخ در خصوص چالش‌ها و موفقیت‌های حوزه دریایی کشور می‌پردازند.

ستاد برگزاری در طول برپایی نمایشگاه امکانات ویژه‌ای را به مخاطبان و متقاضیان ارائه می‌کند که مشارکت کنندگان در نمایشگاه می‌توانند به‌صورت رایگان کارگاه‌های علمی و پانل‌های آموزشی خود را در کنار کارگاه‌های علمی که توسط ستاد برگزاری اجرا می‌شود، برگزار کنند، این کارگاه‌ها می‌تواند شامل ارائه دستاوردها، معرفی محصولات و ... باشد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *