صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

صفر تا صد موانع نوسازی تاکسی‌ها در کشور/۲۵ هزار تاکسی فرسوده در تهران داریم

۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲:۴۴
کد خبر: ۵۵۷۸۴۵
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهر‌های کشور، با بیان اینکه ۲۵ هزار تاکسی فرسوده در تهران داریم، گفت: خودروسازی‌ها با عدم رعایت تعهدات خود و همچنین بانک‌ها با بدعهدی روند نوسایز ناوگان تاکسیرانی را مختل کرده اند.

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهر‌های کشور در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه با تاکید بر اینکه نوسازی سامانه تاکسیرانی شهر‌های کشور به عنوان یک اولویت مطرح است، گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم نوسازی ناوگان تاکسیرانی مورد توجه قرار گرفت و طرح نوسازی ۹۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در دست اقدام قرار گرفت.


وی با بیان اینکه در بهمن ماه سال ۹۴ طرح نوسازی تاکسی‌ها با مشارکت سازمان برنامه بودجه، وزارت کشور، بانک ها، وزارت صمت و خودروسازی‌ها آغاز شد، افزود: تاکنون در طرح نوسازی حدود ۶۴ هزار دستگاه تاکسی فرسوده از رده خارج و خودروی جایگزین ارایه شده است.

وجود ۱۵۰ هزار تاکسی فرسوده در کشور 


ضامنی با تاکید بر اینکه متاسفانه عدم رعایت تعهدات از سوی خودروسازی‌ها به تاخیر در نوسازی ناوگان تاکسیرانی منجر شده است، تصریح کرد: علی رغم اینکه در حال حاضر بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو داریم که به سن فرسودگی رسیده اند، اما فرآینده تحویل خودرو بسیار پایین است.


وی با بیان اینکه تفاهم نامه نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی در سال جاری منعقد شده، ولی تاکنون فقط ۳۰۰ دستگاه تحویل رانندگان شده است، گفت: یکی از مشکلات اصلی پیش روی نوسازی ناوگان تامین خودرو است که با افزایش صد در صدی قیمتی که از سال ۹۶ تا ۹۸ رخ داده اسباب کاهش توان رانندگان تاکسی در شرکت در فرآیند نوسازی فراهم شده است.

بانک ها همکاری لازم برای نوسازی ناوگان فرسوده ندارند


مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهر‌های کشور با تاکید بر اینکه قبل از افزایش قیمت‌ها تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی برای نوسازی منظور شده بود، افزود: با این افزایش قیمت‌ها این نوع تسهیلات دیگر مناسب نیست و باید تسهیلات ۵۰ میلیونی در نظر گرفته شود که بانک‌ها نیز در این رابطه همکاری لازم را ندارند.


ضامنی با بیان اینکه به واسطه کاهش عرضه خودرو از طریق شهرداری‌ها ورود داشته ایم، تصریح کرد: شهرداری‌های تهران، مشهد و بوشهر در این راستا به تامین یک سری تسهیلات اقدام کرده و بخشی از سود بانکی را به عنوان یارانه متقبل شدند در این راستا سود تسهیلات ۴ درصد شده است.


وی با تاکید بر اینکه از هفته گذشته فرآیند صدور پیش فاکتور شروع شده است، گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال به تفاهم ۱۰ هزار دستگاه تاکسی دست پیدا کنیم.


مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهر‌های کشور با بیان اینکه بی توجهی به آمار بالای تاکسی‌های فرسوده با این رویه می‌تواند آمار این نوع خودرو‌ها در سال ۹۹ را به ۱۹۲ هزار تاکسی برساند، گفت: اگر این مهم باز هم مرکز توجه نباشد در سال ۱۴۰۰ بیش از ۷۵ درصد تاکسی‌ها در حدود ۲۴۲ هزار تاکسی فرسوده در کشور خواهیم داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *