صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کاهش مراجعات حضوری به سازمان وظیفه عمومی

۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶:۵۲
کد خبر: ۵۵۶۴۹۰
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه هوشمندی و امانتداری پلیس از اولویت‌های سازمان وظیفه عمومی است، گفت: با ایجاد بستر‌ها و تلاش برای هوشمندسازی پلیس، شاهد تحولات چشمگیری در تسهیل فرآیند‌های سازمان وظیفه عمومی و شیوه خدمت رسانی به مردم هستیم.

به گزارش گروه جامعه ،سردار "تقی مهری"با بیان اینکه هفته نیروی انتظامی فرصت مغتنمی برای نمایش اقتدار پلیس و ارتقاء جایگاه آن در جامعه است، اظهار داشت: خدمات دهی به مردم یک فرصت و توفیق است و سازمان وظیفه عمومی ناجا همواره تلاش می‌کند در این مسیر، به بهترین شیوه ممکن پاسخگوی مردم باشد.

وی عنوان کرد: با ایجاد بسترها، پیگیری‌های مداوم و تلاش برای هوشمندسازی پلیس، شاهد تحولات چشمگیری در تسهیل فرآیند‌های سازمان وظیفه عمومی و شیوه خدمت رسانی به مردم هستیم، به نحوی که در نیمه نخست سال ۹۸ شاهد افزایش بهره گیری از سامانه‌های ارائه خدمات غیر حضوری و افزایش رضایت مندی مردم از خدمات این سازمان بوده ایم.

*کاهش مراجعات حضوری به سازمان وظیفه عمومی

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با تاکید بر شعار هفته نیروی انتظامی "پلیس هوشمند؛ امین مردم" تصریح کرد: هوشمندی و امانتداری پلیس از اولویت‌های این سازمان است.

سردار مهری از کاهش مراجعات حضوری به این سازمان خبر داد و گفت: بازنگری فرآیند انواع معافیت‌های سربازی، به کارگیری پزشکان معتمد برای معاینه اولیه مشمولان و ارتباط سیستمی پزشکان معاین با دفاتر پلیس+۱۰، ایجاد ارتباط سیستمی با ثبت احوال و ... تاثیر به سزایی در تسریع رسیدگی به درخواست‌های مشمولان داشته است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی اظهار داشت: یکی از اقدامات چشمگیر در ارائه مشاوره به مشمولان و خانواده‌های آنان در زمینه قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی، گسترش بستر اینترنتی خدمات مشاوره‌ای پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی به نشانی www.vazifeh.police.ir و پایگاه فرهنگی سرباز www.vazife.ir است که موجب رفع ابهامات مشمولان و خانواده‌های آنان در اسرع وقت و بدون نیاز به مراجعه حضوری شده است.

وی افزود: همچنین مشمولان در سراسر کشور می‌توانند از طریق سامانه تلفن گویا به شماه ۰۹۶۴۸۰ به صورت شبانه روزی از قوانین و مقررات وظیفه عمومی مطلع شده و در صورت نیاز به مشاوره تخصصی از طریق سامانه مذکور در ساعات اداری با کارشناسان وظیفه عمومی تماس بگیرند.

سردار مهری گفت: یکی از دغدغه‌های مسئولان بهره وری تخصصی و ارتقاء سربازان در نیرو‌های مسلح است که توانسته ایم با ایجاد سامانه ثبت رزومه تخصصی مشمولان متقاضی اعزام به خدمت از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)، از توانایی‌های سربازان در عرصه‌های مختلف کشور از جمله علمی، دفاعی، امنیتی، انتظامی و. استفاده کنیم.

وی افزود: با به کار گیری ظرفیت‌های سازمانی و برون سازمانی و تعامل بیشتر با ستاد کل نیرو‌های مسلح، توانسته ایم در زمینه اجرای ماموریت‌های خطیر خود چشمگیرتر عمل کنیم.

سردار مهری عنوان کرد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم، ثبت ۲۶ مورد از امور وظیفه عمومی از جمله ثبت درخواست اعزام به خدمت و معافیت ها، تمدید و تعجیل تاریخ اعزام به خدمت، اصالت کارت ها، توجیه غیبت، اصلاح نشانی محل سکونت و ... در سراسر کشور به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+۱۰ واگذار شده که این اقدام، صرفه جویی در وقت و هزینه مشمولان را به همراه داشته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *