خودرو مناسب سرویس مدارس در کشور نداریم/آموزش رانندگان با هدف تامین سلامت و انتقال رفتارهای ترافیکی است
وی با بیان اینکه برای آموزش رانندگان سرویس مدارس شهرداریها و پلیس راهور با یکدیگر همراه هستند، افزود: تلاش بر این است که مسائل مربوط به اخلاق حرفهای و موضوعات ترافیکی آموزش داده شود تا ایمنی و سلامت دانش آموزان بیش از پیش تامین شود.
سرهنگ جهانی با تاکید بر اینکه ما به واسطه اینکه خودروی مخصوص سرویس مدارس در کشور نداریم باید در بحث آموزشهای لازم پیش قدم شویم، تصریح کرد: خودروهای مخصوص سرویس مدارس در کشورهای مختلف در ابعاد و اندازه مینی بوس یا اتوبوس بوده، ارتفاع کوتاه و صندلیهای متناسب با دانش آموزان دارد و به جای اینکه ۱۰ تا سواری مشغول انتقال دانش آموزان باشد برای جابه جایی ۴۰ دانش آموز این میتواند جای آن را بگیرد.
وی با بیان اینکه باید مسئولین در شهرداریها و سازمان راهداری نسبت به تامین خودروهای سرویس مدارس پیگیریهای لازم را داشته باشند، گفت: تا زمانی که این خودروها وجود ندارند باید رانندگان سالم، آموزش دیده، متعهد و مسئولیت پذیر را به کار بگیریم تا خلا نبود خودورهای ایمن را پر کنیم.
سرهنگ جهانی با تاکید بر اینکه در کلاسهای آموزش رانندگان سرویس مدارش علل تصادفات رانندگان به دقت تشریح میشود تا حادثه دوبارهای تکرار نشود، افزود: تلاش بر این است با آموزش رانندگان علاوه بر تامین سلامت دانش آموزان، انتقال رفتارهای ترافیکی نیز به بچهها صورت بگیرد.
سهم سرعت کاههای غیراستاندارد در بروز حوادث جادهای لحاظ میشود
سرهنگ جهانی در ادامه این گفتوگو، با تاکید بر اینکه سرعت کاهی که در معابر درون شهری و برون شهری گذاشته میشود باید بر اساس استانداردهای مهندسی ترافیک باشد، گفت: این سرعت کاهها از نظر محل، موقعیت و از نظر ارتفاع باید استانداردهای لازم را رعایت کنند.
وی با بیان اینکه اگر قرار است سرعت کاهی گذاشته شود باید تابلویی برای اعلام وجود آن نصب شود، تصریح کرد: روی سرعت کاه با رنگ آمیزی و خط کشیهای مناسب باید مشخص شود تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.
سرهنگ جهانی با تاکید بر اینکه مناسب سازی سرعت کاهها وظیفه راهداری و شهرداریها است، افزود: نصب و تعبیه این سرعت کاهها باید با نظر راهور صورت بگیرد.
وی ادامه داد: اگر پلیس راهنمایی و رانندگی ببینند که این سرعت کاهها مشکلی ایجاد کرده یا به بروز حادثهای دامن میزنند به سازمانهای مربوطه منتقل کرده تا خطرات احتمالی رفع شود.
سرهنگ جهانی با بیان اینکه اگر سرعت کاهی ایجاد شود که استانداردهای لازم را نداشته و خود عامل تصادف باشد سهم تقصیری از سوی کارشناس تصادفات مشخص شده و در گزارش درج میشود، گفت: اگر سازمانی در این حوزه سهل انگاری کرده و مسبب حادثه باشد باید پاسخگو باشند.