صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پرورش دانش‌آموزان خلاق و پرسشگر با برگزاری رقابت پرسش مهر

۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰:۵۰
کد خبر: ۵۵۵۹۰
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: تربیت دانش‌آموزان خلاق و پرسشگر و افرادی که ابتکار برای تصمیم گیری‌های مسائل کلان کشور دارند، بسیار حائز اهمیت است و باید به این نکته توجه داشت که می‌توان با تربیت معلمان دانش‌آموزان توانمند و فرهیخته بیشتری را پرورش داد.

احمد عابدینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره اثرات مثبتی که برپایی رقابت‌هایی مانند پرسش مهر با خود به همراه دارد، اظهار کرد: هدف از اجرای پرسش مهر افزایش مشارکت دانش‌‌آموزان در فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی است. به طور مثال با توجه به پرسش امسال انتظار داریم مسئولان در حوزه‌های مختلف توجه ویژه‌ای به ارائه راهکارهای دانش‌آموزان برای مقابله با بحران کمبود آب داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که باید در پرسش مهر تمامی فرهنگیان و دانش‌آموزان درگیر موضوع مطرح شده باشند، تصریح کرد: در بسیاری از مواقع راهکارهایی که دانش‌آموزان و فرهنگیان برای موضوع پرسش مهر مطرح می‌کنند، راه حل خوبی است که شاید به فکر مسئولان حوزه مربوط نیز نرسد.

معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه افزود: با توجه به اینکه 15 سال است که پرسش مهر مطرح می‌شود، دانش آموزان امسال نیز به روش های مختلفی به پرسش مهر سال تحصیبی 94-93 پاسخ دادند که باید از برخی راهکارها مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرند حتی استفاده شوند.

عابدینی در ادامه خاطرنشان کرد: هر سال یک موضوع برای این رقابت اعلام می‌شود، به طور نمونه در سال تحصیلی 94-93 موضوع کمبود آب مطرح بود،  سال‌های گذشته نیز مسائل کلان قانون گذاری، جنگی که در دنیا اتفاق افتاده و ظهور و انتظار صاحب الزمان ( عج) عنوان شد. به عبارتی هر سال یک موضوع مطرح شده است.

وی هدف از برگزاری پرسش مهر را به فکر وا داشتن دانش‌آموزان و ارائه راهکار از سوی آنان دانست و گفت: از راهکارهایی که دانش‌آموزان ارائه می‌دهند می‌توان برای تصمیم گیری‌ها استفاده کرد.

معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در خاتمه مطرح کرد: تربیت دانش‌آموزان خلاق و پرسشگر و افرادی که ابتکار برای تصمیم گیری های مسائل کلان کشور دارند، بسیار حائز اهمیت است و باید به این نکته توجه داشت که می‌توان با تربیت معلمان دانش‌آموزان توانمند و فرهیخته بیشتری را پرورش داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *