رشد ۲۰ درصدی اعزام هیات تجاری و برگزاری نمایشگاه در عراق
رایزن بازرگانی ایران در عراق در ادامه افزود: مطابق برنامههای هدف گذاری شده در سال جاری ۱۰۰ درصد برنامههای مربوط به برگزاری نمایشگاه و اعزام هیاتهای تجاری محقق شده است.
وی بیان کرد: در زمینه اجرای رویدادهای ذکر شده مجموعاً ۵۹۰ شرکت ایرانی و عراقی در بخشهای مختلف کشاورزی، غذایی، بسته بندی، ساختمانی، پوشاک، فرش، تجهیزات پزشکی، ماشین آلات و ابزرآلات صنعتی، بازرگانی عمومی و... به صورت دو جانبه مراودات تجاری خود را انجام داده اند.
رایزن بازرگانی ایران در عراق توجه سیاست برونگرایی صادرات متمرکز بر کشورهای همسایه را به عنوان راهبردی اساسی اعلام کرد و افزود: همزمان با برگزاری رویدادهای نمایشگاهی و حضور هیأتهای تجاری، ۴۴ نشست تخصصی و ملاقات نیز برای تقویت همکاریهای اقتصادی ایران و عراق برگزار شده است.
بهزاد مهمترین رویداد در ۶ ماهه گذشته در بخش ترویجی را ایجاد کمیته مشترک همکاریهای بازرگانی ایران و عراق دانست و افزود: ایران در استمرار اجرای الگوی مرکز دائم بازاریابی و نمایشگاهی که در بغداد کلید خورد موفق بوده که این امر باعث افزایش همکاری و بازاریابی مناسب برای تسهیل روابط مستقیم دو کشور شد.
گفتنی است، با ایجاد کمیته مشترک همکاریهای بازرگانی ایران و عراق در ۶ ماهه نخست سال جاری نزدیک به ۵ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی ایران به عراق انجام شده که نشان دهنده افزایش ۱۰ درصدی در ارزش کالاهای صادراتی است.