صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ضرورت برخورد جدی‌تر با مسافربرهای شخصی از سوی پلیس راهور/ تشریح مشکلات تهیه بسته حمایتی برای تاکسیرانان

۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶:۱۰
کد خبر: ۵۵۴۰۴
خبرگزاری میزان: رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم برخورد جدی‌تر راهور با مسافربرهای شخصی گفت: تا زمانی که تفاوتی بین مسافربرهای شخصی و تاکسی‌ها نباشد، نمی‌توان در شرایط تک نرخی شدن بنزین بسته حمایتی برای رانندگان تاکسی تهیه کرد.
احمد دنیامالی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با بیان این که رانندگان تاکسی نسبت به عملکرد تاکسی‌های گردشی انتقاد دارند، عنوان کرد: رانندگان تاکسی معتقدند در حال حاضر تفاوتی بین آنها و تاکسی‌های گردشی وجود ندارد، به این معنا که پس از تک نرخی شدن بنزین این افراد که ضوابط و مقرراتی را از سوی تاکسیرانی رعایت می‌کنند، از هیچ حمایتی نسبت به تاکسی‌های گردشی از سوی شهرداری و سازمان تاکسیرانی برخوردار نیستند.

وی با بیان این که تاکسی‌های گردشی و خطی از ضوابطی پیروی می‌کنند که سازمان تاکسیرانی اعمال می‌کند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که مسافربرهای شخصی از هیچ قانون و ضابطه‌ای پیروی نمی‌کنند. در نتیجه تا زمانی که روند فعلی وجود دارد هیچ گشایش و امکانی برای بهبود وضعیت این افراد حاصل نمی‌شود و نمی توان نسبت به تهیه بسته حمایتی برای رانندگان تاکسی امیدوار بود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که بنده شخصا این انتقاد رانندگان تاکسی را قبول دارم، اظهار کرد: زمانی که سازمانی ایجاد و مجموعه قوانین برای آن در نظر می گیریم باید حمایت های قانونی نیز درباره آنها فراهم کنیم. لذا راهور باید برخورد جدی‌تر با مسافربرهای شخصی را در دستور کار خود قرار دهد.

دنیامالی با اشاره به وجود تاکسی های گردشی در سطح شهر، گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی برخی افراد از شهرستان‌ها برای تبدیل شدن به تاکسی گردشی به تهران می‌آیند. متاسفانه حجم این تاکسی‌ها آنقدر زیاد است که رایزنی با راهور و تلاش برای ساماندهی آنها تا‌کنون نتیجه بخش نبوده است.

وی در پایان تاکید کرد: راهور به عنوان مسئول اصلی ساماندهی تاکسی‌های گردشی می‌گوید، اقداماتی را انجام می دهد، اما به دلایل ذکر شده این اقدامات تاکنون نتیجه بخش نبوده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *