صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اقدام جالب يك هتل در سوئیس/ غذاي خود را دور نريزيد

۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹:۵۰
کد خبر: ۵۵۳۴۹
یک هتل در سوئیس برای هشدار به مشتریان خود در دور نریختن غذایشان روش جدیدی به کار گرفته است. او از تصاویر کودکان آفریقایی برای عدم اتلاف غذاها استفاده کرده است.
به گزارش به نقل از مهر، هتلی در سوئیس با استفاده از نمایش تصاویر تکان‌دهنده کودکان آفریقایی سعی کرده از اتلاف مواد غذایی توسط مشتریانش خودداری کند. «بریگیته هلر»، مدیر هتل چهار ستاره «Monopol» در بخش لوسرن در مرکز سوئیس، می‌گوید که در هتل او  مواد غذایی زیادی به هدر می‌رود و او نمی‌تواند نسبت به این اتفاق بی‌اعتنا باشد. نتیجه این احساس مسئولیت خانم هلر تبدیل به تابلویی شد با عکس کودکان قحطی‌زده آفریقایی به علاوه یک جمله که به زبان انگلیسی در پایین آن نوشته بود: «صبح بخیر مهمانان عزیز. به دلایل اخلاقی و معنوی ما در سوئیس غذاها را دور نمی‌ریزیم. لطفا غذایی را در بشقابتان بریزید که مطمئنید آن را میل می‌کنید. به خاطر درک و شعورتان سپاسگزاریم.»


در ادامه این مطلب آمده است: «کودکان در آفریقا به خاطر سوءتغذیه می‌میرند و مردم در سوئیس غذاها را اسراف می‌کنند و دور می‌ریزند. این اتفاق در این کشور به لحاظ اخلاقی و معنوی قابل قبول نیست.» زیر عکس یکی از کودکان بینوا هم این مطلب حک شده است: «کمک، کمک... سپاسگزاریم برای ساختن جهانی بهتر. مدیریت هتل» و پایین تصویری که کودک و کرکس هر دو در قاب تصویر گرسنه هستند هم اینگونه نوشته است: «کرکس منتظر است که کودک هر چه زودتر بمیرد!»


مدیریت متعهدانه این خانم نتایجی هم دربرداشته است. بر اثر مدیریت خانم هلر مشتریان چینی، باقی‌مانده غذای خود را بسته‌بندی می‌کنند و همراه خود می‌برند. هلر خود درباره این طرحش می‌گوید: «دیدن اینکه چه مقدار غذا روزانه اتلاف می‌شود، واقعا مرا آزار می‌دهد. ما باید مردم را آگاه کنیم و باید تصاویر کودکانی که در اثر گرسنگی در حال مرگ هستند را به آن‌ها نشان بدهیم.»



خانم هلر در ادامه درباره واکنش‌های احتمالی مشتریانش می‌گوید: «من به هیچ وجه نگران این نیستم که با این کار توریست‌هایی که به هتلم می‌‎آیند، اذیت یا دلزده شوند. من دارم برای متفاوت بودن تلاش می‌کنم و هرچند نمی‌توانم جهان را تغییر بدهم؛ اما این یک شروع است.» هلر نه تنها از این اقدامش راضی است که آن را وظیفه خود می‌داند: «من تشخیص دادم که با برنامه‌ریزی می‌توانم خیلی چیزها را تغییر بدهم. من این را وظیفه انسانی خودم می‌دانستم که کاری برای بشریت انجام دهم و این دقیقا همان کاری است که باید انجام می‌دادم.» 

انتهاي پيام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *