صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آموزش و پرورش برای رشد دانش آموزان المپیادی کار زیادی انجام نمی‌دهد

۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱:۰۱
کد خبر: ۵۵۲۷۱۸
فاطمه مهاجرانی گفت: برای المپیاد هر مدرسه‌ و هر خانواده‌ای خودش وارد عمل می‌شود؛ اگر بخواهیم بگویم آموزش و پرورش چه کاری انجام می‌دهد باید بگویم کار زیادی انجام نمی‌دهد.

فاطمه مهاجرانی، رئیس مرکز ملی استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه ، درباره شیوه حمایت مرکز ملی استعداد‌های درخشان از المپیادی‌ها گفت: اکثر دانش آموزان بعد از مدال گرفتن و یا سال بعد از آموزش و پرورش خارج می‌شوند و ارتباط آن‌ها با مرکز استعداد‌های درخشان قطع می‌شود به همین دلیل اطلاعاتی از آن‌ها نداریم.

راهکار تقویت المپیادی‌ها

مهاجرانی در ادامه درباره راهکار تقویت المپیادی‌ها گفت: در راستای تقویت المپیاد آنچه به آن نیاز داریم این است که باشگاه دانش پژوهان جوان کارکرد درست خودش را داشته باشد تا شاهد رفت و آمد المپیادی‌ها باشیم در واقع این ما هستیم که به المپیادی‌ها نیاز داریم.

نظام آموزش عالی کشور چه شرایطی را برای اشتغال آفرینی این نخبگان فراهم کرده است؟

وی در ادامه درباره اینکه نظام آموزش عالی کشور چه شرایطی را برای اشتغال آفرینی این نخبگان فراهم کرده است؟ بیان کرد: درآیین نامه بنیاد ملی نخبگان فرصت‌های ویژه‌ای از جمله عضو هیات علمی شدن در دانشگاه‌های برای المپیادی‌ها در نظر گرفته شده است تا مسیر رشد و پیشرفت آن‌ها فراهم شود.

آموزش و پرورش برای رشد و پیشرفت دانش آموزان المپیادی چه اقداماتی انجام می‌دهد؟

رئیس مرکز ملی استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان در پاسخ به این سول گفت: معمولا برای المپیاد هر مدرسه‌ای خودش و هر خانواده‌ای خودش وارد عمل می‌شود. ولی اگر بخواهیم بگویم آموزش و پرورش چه کاری انجام می‌دهد باید بگویم کار زیادی انجام نمی‌دهد.

مهاجرانی در ادامه افزود: کاری که آموزش و پرورش انجام داد این بود که در دهه ۷۰ باشگاه دانش پژوهان جوان را ایجاد کردند و قرار بود این باشگاه محل رفت و آمد و گفتگو و فعالیت این نخبگان باشد و از طرفی محل اشاعه و گسترش المپیاد باشد، ولی از سال ۸۹ به دلیل ادغام باشگاه با مرکز استعداد‌های درخشان امروز هیچ کدام از این کارکرد‌ها را ندارد.

رئیس مرکز ملی استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان در ادامه چه راهکاری اندیشیده شده است تا المپیادی‌ها بعد از اینکه مدال می‌گیرند رها نشوند؟ اظهار کرد: در واقع باید المیپیادی‌ها را به نوعی به مکان‌هایی که بعدا در آنجا مشغول به کار شوند، ولی متاسفانه به عنوان حوزه نخبگانی آموش و پرورش ارتباط با دانشگاه‌های سطح یک کشور نداریم و حتما باید روی آن‌ها کار کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *