صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ارایه تسهیلات به پزشکانی که سند الکترونیک درمان ارسال کنند/اجرای امضای الکترونیک در گرو چیست؟

۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰:۰۲
کد خبر: ۵۵۲۳۷۳
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از در نظر گرفتن تسهیلاتی برای پزشکان در خصوص ارسال سند الکترونیک خبر داد و گفت: اجرایی شدن امضای الکترونیک نیازمند ارایه کارت‌های هوشمند ملی به همه مردم است.

طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه ، با اشاره به مزایای الکترونیکی شدن پرونده سلامت، گفت: در رابطه با امضای الکترونیک آنچه قانون گذار در تبصره ۱۷ قانون بودجه برای اسناد الکترونیکی در حوزه سلامت مطرح کرده مبتنی بر کارت هوشمند ملی است.


وی با بیان اینکه برای اجرایی شدن امضای الکترونیک در حوزه درمان ثبت احوال باید در مورد کارت‌های هوشمند ملی وارد میدان شود، افزود: جلساتی با سازمان ثبت احوال برگزار شده، اما مشکلاتی در این حوزه وجود دارد.


موهبتی با تاکید بر اینکه برای الکترونیکی شدن روند درمان باید تمام مردم کارت هوشمند داشته باشند، تصریح کرد: باید بررسی کرد که با همین مقدار کارت هوشمند صادره چقدر قابلیت در این حوزه ایجاد شده است.


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در ۲۳۳ شهر در حال انجام است، گفت: با توجه به اینکه نسخه نویسی الکترونیکی دردسر‌هایی را نیز برای پزشکان داشته و ارسال سند الکترونیک زمان بر است ما تشویق‌هایی را برای پزشکان از جمله پرداخت بدهی‌های آن‌ها و همچنین پرداخت پول آن‌ها به روز در انتهای ماه یا ارایه تسهیلاتی در دستور کار داریم.


وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۵ درصد مطب پزشکان نرم افزار نداشته و فاقد سخت افزار هستند از این رو تشکیل سند الکترونیک درمان کار بزرگی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *