صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

‌نمی‌توانیم کنکور را برداریم

۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵:۲۸
کد خبر: ۵۵۰۸۵۷
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
وزیر آموزش و پرورش گفت: نمی‌توانیم کنکور را برداریم و باید در کنار متقاضیان کنکور متقاضیان دیگری را تربیت کنیم و جهت گیری تعلیم و تربیت را به سمت خود جهت دهد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در دومین نشست نهمین دوره مجلس دانش آموزی گفت: این فعالیت در مجلس فرصت بزرگی است که دانش آموزان توانمندی و ظرفیت اجتماعی خود را افزایش دهند و هر چه قدر پیوند اجتماعی بیشتر شود ظرفیت علمی و ذهنی عمیق‌تر خواهد شد.

وی افزود: زندگی جمعی در فرهنگ ما بسیار توصیه شده است و بسیار تاکید شده است که این وجه تقویت شود. در سند تحول بنیادین ساحت‌های متنوعی مطرح شده است که ساخت فعالیت اجتماعی یکی از آن‌ها است.

وی در ادامه گفت: برخی از این ساحت‌ها مثل ساحت زیستی بدنی، هنری و زیبا شناختی و ساحت علمی ساحت‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را به صورت فردی پیش برد، اما ساحت سیاسی الزاما از طریق اجتماع میسر می‌شود.

حاجی میرزایی در ادامه بیان کرد: در مجموعه مسائل و مشکلات امروز جای فرهنگ گفتگو خالی است.

وی در ادامه بیان کرد: خانواده‌ای که در آن گفتگو وجود دارد از آسیب‌های اجتماعی مصون است. هیچ مسئله‌ای در کشور به صورت پایدار حل نخواهد شد مگر اینکه درباره آن و تبعات آن و راه حل‌های آن یک تفاهم نسلی شکل بگیرد. جامعه‌ای قادر است مسائل و مشکلاتش را حل کند که گفتگو را به خوبی آموخته است.

وی در ادامه بیان کرد: واگرایی در جامعه و تعارض در نقش ها، فرصت‌ها را به تباهی می‌برد و در این وضعیت چگونه می‌توان همدلی به وجود آورد. بی شک گفتگو یک ابزار اساسی برای تفاهم ملی است.

وی افزود: می‌خواهیم سند را اجرایی کنیم و سندی اجرایی خواهد شد که پیرامون او تفاهمی شکل گرفته باشد و به درک مشترک میان تمام ذینفعان دست یافته باشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تا نتوانیم تقاضای موثری را نسبت به تعلیم و تربیت چند ساحتی دست بیابیم نمی‌توانیم آن را اجرایی کنیم. آمار خروجی کار مورد توجه قرار می‌گیرد و نهایتا ارزیابی می‌شود که کار انجام شده یا نه! در این نگاه دو خطا وجود دارد.

وی افزود: جهت گیری نظام آموزشی از دوران ابتدایی با توجه به کنکور برنامه ریزی و جهت یابی می‌شود.

وی افزود: به عنوان مثال استارتاپ‌ها و گروه‌های کار آفرینی جهت گیری محیط دانشگاهی را متحول کرده اند.

وی در ادامه بیان کرد: نمی‌توانیم کنکور را برداریم و باید در کنار متقاضیان کنکور متقاضیان دیگری را تربیت کنیم و جهت گیری تعلیم و تربیت را به سمت خود جهت دهد. باید فرصت‌های عادلانه‌تر تقسیم شود و سهم کیفیت برای همه یکسان باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *