صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

‌ذهن سنجی برای ذهن سازی

۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷:۳۹
کد خبر: ۵۵۰۲۹۷
تحلیل گر مسائل بین الملل در فضای مجازی نوشت: بهترین شیوه مخاطب شناسی بهره گیری از ذهن سنجی است. ذهن سنجی در حقیقت تلاش برای دریافت آگاهی کنونی مخاطب نسبت به موضوع مورد بحث است. نظرسنجی حرکتی در این مسیر است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، حسن عابدینی، تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل در فضای مجازی چنین پستی را منتشر کرد:


«نخستین گام برای کار در رسانه مخاطب شناسی است. حوزه جغرافیایی و اندیشه مخاطب در این مقوله می‌گنجد. شناخت مخاطب کمک می‌کند تا پیام در قالبی مردم پسندتر با شیوه یی آسان‌تر منتقل شود. نیاز، خواسته و مصلحت مخاطب از دیر باز مدنظر دستاندرکاران رسانه‌ها بوده است. برخی مخاطبان معتقدند که نیازی به مصلحت اندیشی رسانه‌ها ندارند. صاحبان رسانه، اما مصلحت را نسبت به نیاز و خواسته مخاطب در اولویت می‌دانند. بهترین شیوه مخاطب شناسی بهره گیری از ذهن سنجی است. ذهن سنجی در حقیقت تلاش برای دریافت آگاهی کنونی مخاطب نسبت به موضوع مورد بحث است. نظرسنجی حرکتی در این مسیر است. سنجش ذهن مخاطب که البته کار چندان آسانی نیست در صورتی که منطبق با اصول علمی و حرفه صورت پذیرد زمینه را برای ذهن سازی فراهم می‌کند. ذهن سازی همانی است که برخی دستکاری در افکار عمومی می‌نامند. تصویر نسبت به صدا و کلمه نقش بیشتری روی ذهن مخاطب می‌گذارد. این موضوع موجب شده تا تلویزیون نسبت به رسانه‌های نوشتاری و شنیداری نقش کانونی تری در فرایند ذهن سازی ایفاد کند.»


برچسب ها: رسانه عابدینی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *