صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اجلاس "جده" ارتباطی با مذاکرات گروه‌های یمنی در "ژنو" ندارد

۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳:۴۵
کد خبر: ۵۴۸۴۴
دسته بندی‌: سیاست
خبرگزاری میزان: یک منبع آگاه گفت: محل اجلاس سازمان همکاری‌های اسلامی هم اکنون در جده است و برگزاری این اجلاس در جده هیچ علت دیگری ندارد.
یک منبع آگاه در گفتگو با ، در رابطه با سفر "حسین امیر عبداللهیان"، معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان، برای شرکت در اجلاس فوق‌العاده وزرای خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی به جده اظهارکرد: در این اجلاس قرار است مسائل کلی جهان اسلام مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: همانطور که می دانید، محل اجلاس سازمان همکاری‌های اسلامی هم اکنون در جده است و برگزاری این جلسه در جده هیچ علت دیگری ندارد.

این مقام آگاه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو فعال، در این اجلاس با نمایندگی حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه شرکت خواهد کرد.

وی با اشاره به برخی شایعات مبنی بر موازی بودن این نشست با مذاکرات صلح یمن که از صبح امروز در ژنو کار خود را آغاز کرده است افزود: این اخبار به هیچ وجه صحیح نیست، در این نشست مسائل جاری جهان اسلام و کشورهای عضو مورد بررسی قرار خواهد گرفت و طبیعی است که مورد یمن نیز مطرح باشد.

گفتنی است؛ از صبح امروز (دوشنبه) مذاکرات گروه‌های یمنی درگیر جنگ داخلی این کشور با میانجی‌گری دبیرکل سازمان ملل، در ژنو آغاز شده است.

در این زمینه احمد فوزی، سخنگوی سازمان ملل در ژنو اعلام کرد که مذاکرات شامل اعضای هیئت کنگره ملی یمن، انصارالله، حزب لقاء مشترک (ائتلافی از 7 حزب داخلی یمن) و جنبش مسالمت آمیز جنوب خواهد بود.

فوزی درباره مضمون گفتگوهای گروه‌های یمنی در ژنو نیز گفته است: مبانی گفت‌و‌گوها شامل مسائل سیاسی بحران یمن خواهد بود.

لازم به ذکر است از زمان آغاز حملات وحشیانه ائتلاف عربی به رهبری "عربستان سعودی" علیه مردم "یمن"، بیش از دو ماه می‌گذرد.

با استناد به سخنان "یانس لیرکه"، سخنگوی دفتر هماهنگی سازمان ملل در امور انسانی، طی این حملات بیش از 2200 نفر از شهروندان یمنی جان خود را از دست داده و همچنین بیش از 10 هزار نفر نیز مجروح شده‌اند.

مرضیه افخم در آخرین نشست خبری خود، در پاسخ به سوال خبرنگار میزان درباره این گفتگوها تاکید کرده بود: تاکید و توصیه ما درباره مذاکرات ژنو گفت و گویی بدون پیش شرط است چرا که با طرح هرگونه پیش شرط و یا فضاسازی قبل از آغاز گفت و گوها نه تنها به روند صلح در این کشور کمکی نمی‌کند بلکه اساسا مسیر مذاکره را از جهت صحیح خود منحرف کرده و آثار منفی در پی دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *