صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آیا مادر حضرت «علی اکبر(ع)» در واقعه عاشورا حضور داشتند؟

۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰:۰۲
کد خبر: ۵۴۷۹۱۴
اولا لیلائی در کربلا نبوده که چنین کند ثانیا اصلا این منطق، منطق حسین نیست. منطق حسین در روز عاشورا، منطق جانباری است. تمام مورخین نوشته اند که هر کس اجازه می‌خواست، حضرت به هر نحوی که می‌شد عذری برایش ذکر کند، ذکر می‌کرد، بجز برای علی اکبر «فاستاذن فی القتال اباه فاذن له.» یعنی تا اجازه خواست، گفت برو.

گروه فرهنگی _ نمونه دیگر از تحریف در وقایع عاشورا که یکی از معروف‌ترین قضایا شده است و حتی یک تاریخ هم به آن گواهی نمی‌دهد قصه لیلا مادر حضرت علی اکبر است. البته ایشان مادری به نام لیلا داشته‌اند، ولی حتی یک مورخ نگفته که لیلا در کربلا بوده است. اما ببینید که چقدر ما روضه لیلا و علی اکبر داریم، روضه آمدن لیلا به بالین حضرت علی اکبر.

حتی من در قم، در مجلسی که به نام آیت الله بروجردی تشکیل شده بود که البته خود ایشان در مجلس نبودند همین روضه را شنیدم که علی اکبر به میدان رفت، حضرت به لیلا فرمود که از جدم شنیدم که دعای مادر در حق فرزند مستجاب است، برو در فلان خیمه خلوت موهایت را پریشان کن، در حق فرزندت دعا کن شاید خداوند این فرزند را سالم بما برگرداند؟!

اولا لیلائی در کربلا نبوده که چنین کند ثانیا اصلا این منطق، منطق حسین نیست. منطق حسین در روز عاشورا، منطق جانباری است. تمام مورخین نوشته اند که هر کس اجازه می‌خواست، حضرت به هر نحوی که می‌شد عذری برایش ذکر کند، ذکر می‌کرد، بجز برای علی اکبر «فاستاذن فی القتال اباه فاذن له.» یعنی تا اجازه خواست، گفت برو.

حال چه شعر‌ها که سروده نشده! از جمله این شعر که می‌گوید: خیز‌ای بابا از این صحرا رویم نک بسوی خیمه لیلا رویم



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *