وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: توسعه و ارتقای کیفیت مدارس دولتی را پیگیری میکنم
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه ریشه همه نابرابریها در نابرابری فرصت یادگیری است، گفت: توسعه مدارس دولتی جز سیاستهای اصلی بنده خواهد بود، همچنین افزایش کیفیت مدارس دولتی. به عنوان دولت وظیفهمان این است که مدارس دولتی را ارتقا ببخشیم و حق انتخاب برای دانش آموزان ایجاد کنیم.
ابتدا بررسی صلاحیت وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و طبق اعلام هیئت رئیسه، ناطقان مخالف و موافق محسن حاجی میرازیی پشت تریبون جایگاه ناطقان مجلس رفتند.
قاضیپور: «حاجیمیرزایی» برنامهای برای رفع چالشها و مشکلات پیش روی این وزارت خانه ندارد
نادر قاضیپور به عنوان مخالف رای اعتماد به وزیر آموزش و پرورش گفت: وزرا نباید فقط از بین اعضای دفتر رئیس جمهور معرفی شود. انتخاب آقای حاجی میرزایی دم دستی است و ایشان ۲۰ سال است که از بدنه آموزش و پرورش دور هستند.
وی تاکید کرد: امروز سرنوشت بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز در دستان این وزارتخانه است. آیا در بدنه فرهیخته آموزش و پروش کسی برای تصدی این وزارتخانه نبود؟ آقای حاجی میرزایی تجربه عالی و برجسته در آموزش و پرورش ندارد و ماهها طول میکشد تا مسائل اصلی حوزه آموزش و پرورش را شناسایی کند. وزارت آموزش و پرورش جای آزمون و خطا و تجربه اندوزی نیست.
این نماینده مجلس در ادامه تاکید کرد: آقای حاجی میرزایی در برنامه خود اشارهای به گامهای اجرایی برای بیانیه گام دوم رهبر انقلاب که جوانان را نیز در بر میگیرد، نداشته است. از سوی دیگر برنامهای برای رفع چالشها و مشکلات پیش روی این وزارت خانه ندارد. ارتقاء جایگاه فعلی آموزش و پرورش نیاز به اتحاد حاکمیتی دارد.
نگهبان سلامی:مشکلات وزارت آموزش و پرورش در اولویت دولت نیست
محمود نگهبان سلامی مخالفت رأیاعتماد به حاجی میرزایی، گفت: آقای حاجی میرزایی در سمت دبیر هیئت دولت، چه مقدار به حل مشکلات وزارت آموزش و پرورش کمک کرده که امروز به عنوان وزیر پیشنهادی این وزارتخانه معرفی میشود؟
وی خطاب به حاجی میرزایی، گفت: برنامه شما برای حل مشکل فضاهای فرسوده آموزشی، سطح آموزش در مدارس دولتی، توسعه فعالیتهای مهارتی، افزایش تجهیزات مدارس فنی و حرفهای و حل مشکلات فرهنگیان چیست؟ نیروی انسانی ماهر در بیانیه «گام دوم انقلاب» مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته است، اما شما برنامهای برای تربیت نیروی انسانی ماهر ارائه نکردهاید.
این نماینده مجلس اظهارداشت: از آقای حاجیمیرزایی، کتاب، تحقیق یا مقالهای در حوزه آموزش و پرورش وجود ندارد و این وزارتخانه با توجه به مشکلات متعدد، نیاز به فردی خلاق و متخصص دارد.
وی خطاب به حاجی میرزایی، گفت: برنامه شما برای حل مشکل فضاهای فرسوده آموزشی، سطح آموزش در مدارس دولتی، توسعه فعالیتهای مهارتی، افزایش تجهیزات مدارس فنی و حرفهای و حل مشکلات فرهنگیان چیست؟ نیروی انسانی ماهر در بیانیه «گام دوم انقلاب» مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته است، اما شما برنامهای برای تربیت نیروی انسانی ماهر ارائه نکردهاید.
این نماینده مجلس اظهارداشت: از آقای حاجیمیرزایی، کتاب، تحقیق یا مقالهای در حوزه آموزش و پرورش وجود ندارد و این وزارتخانه با توجه به مشکلات متعدد، نیاز به فردی خلاق و متخصص دارد.
بنایی: «حاجی میرزایی» وعده تحقق مطالبات فرهنگیان را داده است
حمید بنایی در موافقت با صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: آقای حاجی میرزایی در برنامههایی که ارائه دادند حذف تنوع ۲۳ گانه مدارس را وعده دادند و گفتند مدارس باید دو نوع دولتی و غیر دولتی باشد. همچنین اجرای سند تحول بنیادی که خواسته همه فرهنگیان و ملت ایران است نیز از برنامههای ایشان اعلام شده است.
این نماینده مجلس با اشاره به سابقه حاجی میرزایی به عنوان معاون وزارت آموزش و پرورش و شناخت وی از تحولات آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ایشان واقعا یک معلم واقعی است که سختیهای معلمان را حفظ کرده و مرام و منش مدیریتی دارد. ضمن این که معتقد به واگذاری اختیارات به مدرسه و افزایش مشارکت دانش آموزان و معلمان است و استفاده از ظرفیت درون آموزش و پرروش به نحوی منزلت معلمان را در برنامههای خود دارد.
حمید بنایی در موافقت با صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: آقای حاجی میرزایی در برنامههایی که ارائه دادند حذف تنوع ۲۳ گانه مدارس را وعده دادند و گفتند مدارس باید دو نوع دولتی و غیر دولتی باشد. همچنین اجرای سند تحول بنیادی که خواسته همه فرهنگیان و ملت ایران است نیز از برنامههای ایشان اعلام شده است.
این نماینده مجلس با اشاره به سابقه حاجی میرزایی به عنوان معاون وزارت آموزش و پرورش و شناخت وی از تحولات آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ایشان واقعا یک معلم واقعی است که سختیهای معلمان را حفظ کرده و مرام و منش مدیریتی دارد. ضمن این که معتقد به واگذاری اختیارات به مدرسه و افزایش مشارکت دانش آموزان و معلمان است و استفاده از ظرفیت درون آموزش و پرروش به نحوی منزلت معلمان را در برنامههای خود دارد.
ذوالقدر: «حاجیمیرزایی» به مطالبات فرهنگیان توجه دارد
سیده فاطمه ذوالقدر در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بیان داشت: آقای حاجی میرزایی در برنامههای خود نکات قابل توجهی را مطرح کردند از جمله توسعه و ترویج فعالیتهای پرورشی، آموزشی و فرهنگی در راستای تحقق اهداف عبادی و اعتقادی، سیاسی و هنری، ارتقای بهداشت و سلامت و ایمنی دانشآموزان، اشاعه فرهنگ اقامه نماز و توجه به اردوها و فعالیتهای پرورشی. همچنین تدوین برنامه جامع تأمین بهسازی منابع، اصلاح نظام پرداخت براساس شایستگیها، متناسبسازی منابع انسانی در چارچوب برنامههای درسی و شرایط اقلیمی و اهداف سند تحول بنیادین، بازآوری معلمان از طریق توسعه شبکه مدیریت دانش، تأمین و تربیت سرمایه انسانی با محوریت دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی و بهرهمندی از سایر دستگاهها مواردی است که در برنامههای ایشان به چشم میخورد.
نماینده مردم تهران بیان داشت: توجه به مطالبه فرهنگیان، توجه به نهضت سوادآموزیها، رتبهبندی معلمان و مسائل پرورشی و ورزشی و آموزشی دانشآموزان از جمله مواردی است که آقای وزیر باید به آن توجه کند. امیدواریم با رأی بالا این برنامه خوب محقق شود.
نماینده مردم تهران بیان داشت: توجه به مطالبه فرهنگیان، توجه به نهضت سوادآموزیها، رتبهبندی معلمان و مسائل پرورشی و ورزشی و آموزشی دانشآموزان از جمله مواردی است که آقای وزیر باید به آن توجه کند. امیدواریم با رأی بالا این برنامه خوب محقق شود.
حاجی میرزایی:توسعه مدارس دولتی جز سیاستهای اصلی بنده خواهد بود
در ادامه اظهارات موافقات و مخالفان،وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به بیان دیدگاه و برنامههای خود در مجلس پرداخت.
در ادامه اظهارات موافقات و مخالفان،وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به بیان دیدگاه و برنامههای خود در مجلس پرداخت.
حاجی میرازیی بیان داشت:ما به آینده نمیرویم و آینده را میسازیم و اگر خودمان آینده را نسازیم دیگران آینده را برای ما خواهند ساخت.
وی افزود: منابع و سرمایههای اقتصادی مهم هستند، اما انسانها مهمترند، انسانها آینده را میسازند همین انسانهایی که امروز در نیمکت مدارس دانش آموز هستند.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تاکید کرد: امروز ارزانترین راه برای دستیابی به اهداف جامعه مسیر آموزش و پرورش است.
حاجی میرزایی تصریح کرد: امروز آموزش حافظه محور، فربه شده است و پرورش تمام ساعت نزار و نحیف است .
وی با بیان اینکه روشهای آموزشی نباید دانشآموزان را مظطرب کند،تاکید کرد: اضطراب در مدرسه ، علاقه مندی در تحصیل و امکان بروز خلاقیت را کاهش میدهد.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه ریشه همه نابرابریها در نابرابری فرصت یادگیری است گفت: توسعه مدارس دولتی جز سیاستهای اصلی بنده خواهد بود ،همچنین افزایش کیفیت مدارس دولتی .
حاجی میرزایی با بیان اینکه من مخالف توسعه مدارس غیر دولتی نیستم، بیان داشت: ما به عنوان دولت وظیفه مان این است که مدارس دولتی را ارتقا ببخشیم و حق انتخاب برای دانش آموزان ایجاد کنیم.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *