صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

افزایش تولید روزانه ایران خودرو به ۲ هزار دستگاه

۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸:۰۲
کد خبر: ۵۴۶۴۹۲
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: برنامه تولید امسال ایران خودرو مشخص است و در کمتر از دوماه آینده به تیراژ تولید روزانه دستکم ۲ هزار دستگاه خودرو خواهیم رسید.

به گزارش گروه اقتصاد ، فرشاد مقیمی محور برگزاری نشست با شبکه تامین را ایجاد اتحاد و همدلی در صنعت خودرو عنوان کرد و گفت: با هماهنگی بین قطعه سازان با محوریت تشکل‌های تخصصی از یک سو و قطعه سازان با گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان خودروساز شماره یک کشور از سوی دیگر، به دنبال تحقق اهداف و برنامه‌های تولید خواهیم بود.

مدیرعامل ایران خودرو در این نشست بر هم افزایی و همبستگی بین قطعه ساز و خودرو ساز تاکید و اظهار کرد: با هم عهد ببندیم تخریب قطعه ساز علیه قطعه ساز، خودروساز و انجمن‌ها و برعکس ممنوع، همه با وحدت کلمه برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید گام برداشته و مشکلات درون خانواده را باهم حل خواهیم کرد و احترام متقابل به حقوق یگدیگر به ویژه حقوق مصرف کننده را در اولویت قرار خواهیم داد.

وی با تاکید بر پرداخت نظام‌مند و شفاف به قطعه سازان و جلوگیری از رانت و تبعیض گفت: باید پرداخت‌ها براساس رویکردی سیستماتیک صورت گیرد، کمیته‌های تخصصی بر اساس شاخص‌های ارزیابی، بر عملکرد قطعه سازان نظارت خواهند کرد تا پرداخت‌ها براساس آن انجام شود.

مدیرعامل ایران خودرو با تشریح شرایط موجود، بر لزوم همبستگی و همگرایی ایران خودرو و سازندگان تاکید کرد و گفت: برنامه تولید امسال ایران خودرو مشخص است و نیازمندی‌ها در حوزه تامین نیز مطابق با تعداد تولید تعیین شده است با همت و یاری شما تامین‌کنندگان در کمتر از دوماه آینده به تیراژ تولید روزانه دست کم ۲ هزار دستگاه خودرو خواهیم رسید.

مقیمی تصریح کرد: هدف این است که خودرو‌ها با عبور مستقیم از خط تولید، به دست مشتریان برسد با همکاری قطعه سازان، علاوه بر رضایتمندی مردم و مشتریان، از انباشت سرمایه قطعه ساز و خودرو ساز در پارکینگ‌ها جلوگیری خواهیم کرد.

وی افزود: با پشتیبانی سازندگان خودرو‌های کف پارکینگ نیز براساس برنامه زمانبندی به زودی به صفر خواهد رسید.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تعامل نظام‌مند و شفاف با تامین کنندگان را از دیگر محور‌های دارای اهمیت عنوان کرد و گفت: علاوه بر ایجاد تنوع در روش‌های تامین مالی، به دنبال پرداخت نظام‌مند هستیم تا تا برنامه‌های خودکفایی تولید در گروه صنعتی ایران خودرو را محقق کنیم.

وی برنامه توسعه محصولات جدید و توسعه صادرات را از مقوله‌های مهم در فعالیت‌های ایران خودرو دانست و گفت: برنامه‌های متنوعی نیز برای ارتقای کیفیت محصولات و کاهش نمرات منفی طرح ریزی کرده ایم.

مقیمی با بیان این که تصویر ذهنی جامعه و مشتریان از ایران خودرو آسیب دیده است، بر لزوم بهبود شرایط تاکید کرد و گفت: با همت مجموعه باید به جایگاه قبلی بازگردیم، تداوم فعالیت ما در گرو همکاری و همراهی با یکدیگر است.

وی گفت: با همت و ظرفیت‌های موجود در قطعه سازان به عنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی توانسته ایم از بخش زیادی از مشکلات عبور کنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بر استمرار جلسات با قطعه سازان از طریق تشکل‌ها تاکید کرد و گفت: با تدابیری که اتخاذ خواهد شد، مشکل گردش نقدینگی قطعه سازان قابل رفع است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه بر بهره وری و توسعه تخصصی در زنجیره ارزش خودرو تاکید کرد و گفت: باید با بهره مندی از تکنولوژی روز به این هدف دست یابیم، خودروسازی ۲۱ درصد از ارزش افزوده بخش صنعت را به خود اختصاص می‌دهد و نمی‌تواند نسبت به مقوله بهره وری بی تفاوت باشد.

مقیمی با بیان این که توسعه خودکفایی مهم‌ترین محور برنامه‌های ایران خودرو است، گفت: باید فعالیت‌های طراحی محصول در گروه را با جدیت و گستردگی بیشتری پیگیری کنیم.

وی ایجاد ستاد توسعه و تعمیق ساخت داخل را از رویکرد‌های گروه عنوان کرد و گفت: شخصا در کمیسیون‌ها و جلسات این ستاد داخلی سازی قطعات را دنبال می‌کنم. از نیرو‌های دانشی، شرکت‌های دانش بنیان، قطعه سازان، تشکل‌ها و انجمن‌های مرتبط نیز که در این زمینه تجربه دارند دعوت به همکاری کرده ایم.

مقیمی در ادامه محور‌های تعامل نظام‌مند و شفاف با تامین کنندگان را تشریح کرد و گفت: مدل جامع ارتباط با تامین کنندگان را برمبنای استراتژی‌های حمایتی، کنترلی و مشارکتی اجرا خواهیم کرد. با تمرکز بر فرآیند سیستماتیک انتخاب و جایگزینی تامین کنندگان در جهت شناسایی و کاهش ریسک‌های تامین گام خواهیم برداشت.

وی از توافق با بانک مرکزی در زمینه اخذ مجوز استفاده از ارز حاصل از صادرات توسط ایران خودرو خبر داد و گفت: با اجرای این رویکرد به بالانس ارزی خواهیم رسید.

مقیمی هدف خودکفایی و کاهش ارزبری تولید را ۲۴۴ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: نباید نسبت به واردات قطعه‌ای که قابلیت داخلی سازی دارد اقدام شود. اولویت ما ساخت داخل و تمرکز برتوان دانش ایرانی است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از تولید سه محصول دناپلاس اتوماتیک، ۳۰۱ و ۲۰۷ با سقف شیشه‌ای تا پایان سال خبر داد و گفت: حوزه‌های فنی و مهندسی و طراحی محصولات جدید را نسبت به قبل فعال‌تر خواهیم کرد. تا پایان سال چند برنامه رونمایی از محصولات جدید را پیش بینی کرده ایم.

وی صادرات ۲۰ میلیون یورو قطعات و مجموعه‌ها را برنامه تعیین شده برای سال جاری عنوان کرد و گفت: در بازار‌های صادراتی می‌توانیم به برنامه‌های تامین ارز کمک کنیم.

مقیمی در پایان با بیان این که باید با همدلی و همراهی سازندگان و حمایت مسئولان، تحریم‌ها را که از خودروسازی شروع شده، در همین جا زمین بزنیم، وحدت کلمه را مهم‌ترین عامل پیشبرد اهداف دانست و گفت: تیراژ تولید را افزایش خواهیم داد، خودرو‌های ناقص را تکمیل و وارد بازار خواهیم کرد و برنامه‌های توسعه محصول و ارتقای کیفیت را با جدیت دنبال می‌کنیم تا تصویر ذهنی جامعه از بزرگ‌ترین خودروساز کشور را به جایگاه قبلی بازگردانیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *