صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

برای اول مهرکلاس بدون معلم نخواهیم داشت

۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹:۳۷
کد خبر: ۵۴۶۴۲۹
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: از روش‌های ۱۲ گانه تأمین نیروی انسانی استفاده خواهد شد؛ بنابراین اول مهر هیچ کلاس بدون معلمی نخواهیم داشت.

به گزارش گروه جامعه ، سید جواد حسینی در جلسه ستاد سامان‌دهی نیروی انسانی هدایت تحصیلی و توسعه متوازن؛ با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰ درصد ابلاغ معلمان صادر شده است، اظهار کرد: این میزان ابلاغ در سال گذشته تا آخر آبان ماه انجام‌گرفته بود و از این حیث روند کار در سال جاری از مطلوبیت خوبی برخوردار است و تا آخر هفته جاری سایر ابلاغ معلمان موقت و شاغل نیز نهایی خواهد شد.

وی افزود: در استان‌ها بر اساس تفاهم‌نامه به‌عمل‌آمده از روش‌های ۱۲ گانه، تأمین نیروی انسانی ازجمله؛ خرید خدمت، حق‌التدریس، سرباز معلم، معلم تمام‌وقت و سایر روش‌ها برای تأمین نیروی انسانی استفاده خواهند کرد؛ بنابراین اول مهر هیچ کلاس بدون معلمی نخواهیم داشت.

حسینی بابیان اینکه در خصوص تأخیر نیروی انسانی معلمان تربیت‌بدنی در دوره ابتدایی هم تدابیر لازم اندیشیده شده است، گفت: چنانچه برای پایه‌های ششم و هفتم مشکلی وجود داشت به شکل موردی با تقاضای معاونت تربیت‌بدنی حل خواهد شد.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه اضافه کرد: تأمین نیروی انسانی برای کانون‌های فرهنگی – تربیتی ازجمله نکات مثبت سامان‌دهی نیروی انسانی در سال جاری است که محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طرح هدایت تحصیلی با طرح شهاب معاونت متوسطه و طرح توسعه متوازن و طرح نظام جامعه مشاوره پیوند پیدا کند، اظهار کرد: برای اجرای هدایت درست تحصیلی که در آن علاوه بر علائق دانش آموزان و استعداد‌ها و توانمندی‌هایشان، نیاز جامعه است باید نگاه نیاز محور در دوره دوم متوسطه، جایگزین نگاه تقاضا محورانه گردد.

حسینی تصریح کرد: لازم است همه ارکان نظام و دولت از یک‌سو و اولیای دانش آموزان، معلمان، مدیران مدارس را توجیه کرد تا طرح هدایت درست تحصیلی محقق گردد و از این طریق توسعه متوزان رشته‌ها در دوره متوسطه دوم عملیاتی گردد و هرم شغلی جامعه به سمت نیاز محور و متعادل هدایت شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *