صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بررسی عملکرد ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی/ پاییز سال گذشته ماهانه به حدود ۸۰ تا ۹۰ رسانه تذکر می‌دادیم/ کاهش تذکر به رسانه‌ها

۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹:۰۱
کد خبر: ۵۴۲۹۲۷
دبیر ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با بیان اینکه این ستاد کار خود را از ۱۲ مهر ۹۷ آغاز کرده و هر هفته، دوشنبه‌ها جلسه دارد، گفت: در شروع کار ماهانه به حدود ۸۰ تا ۹۰ رسانه تذکر می‌دادیم که این تعداد هم اینک خیلی کاهش یافته است.
سید رمضان شجاعی‌کیاسری در گفت‌وگوی مشروح با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به گذشت بکسال از فعالیت «ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور» اظهار داشت: سال گذشته در همین ایام بود که در نشست اقتصادی سران سه قوه مصوب شد برای جلوگیری از التهاب آفرینی رسانه‌ها و ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم در مباحث اقتصادی، یک سیاست گذاری متمرکزی شکل بگیرد.

وی ادامه داد: در آن جلسه تصویب شد که ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور شکل بگیرد و بحث‌هایی شد که این ستاد زیر نظر معاون اول رئیس جمهور باشد اما چون وزارت کشور در همه مباحث اشراف دارد، مسئولیت این ستاد را به وزارت کشور سپردند.

دبیر ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: این ستاد یک رئیس دارد که وزیر کشور است و یک دبیر و قائم مقام دارد که معاون اقتصادی وزیر کشور است.

وی با اشاره به اعضای حقوقی تشکیل دهنده ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور گفت: از قوه مقننه یک نفر از اعضای هیئت رئیسه، از دستگاه قضایی نماینده رئیس این قوه، همچنین نماینده‌ای از سایر دستگاه‌های دولتی و خصوصی اقتصادی در این ستاد عضو هستند.

شجاعی کیاسری اضافه کرد: نمایندگانی از اتاق تعاون، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و وزارتخانه‌های صنعت معدن و تجارت، کشاورزی، اقتصاد، بانک مرکزی و دستگاه‌های نظارتی مانند وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سپاه، سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور خارجه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نیز در این ستاد عضویت دارند.

وی با اشاره به اعضای حقیقی ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور نیز عنوان کرد: افرادی متخصص در امر رسانه مانند آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی ربیعی سخنگوی دولت و آقای خجسته از صداوسیما هم افراد ثابت حقیقی این ستاد هستند.

دبیر ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور تاکید کرد: این ستاد کار خود را از ۱۲ مهر ۹۷ آغاز کرد و هر هفته، دوشنبه‌ها جلسه دارد. دستور جلسه نیز موضوعات جاری مملکت است. در شروع کار ماهانه به حدود ۸۰ تا ۹۰ رسانه تذکر می‌دادیم که این تعداد هم اینک خیلی کاهش یافته است.
 
وی ادامه داد: در چند ماه اخیر، سیاست‌ها را ابلاغ و دستگاه‌های عضو را هم ملزم کردیم که اگر روزنامه‌ای متنی و یا خبری را به  نادرست درج کرده است، پاسخش را به موقع بدهند. البته اگر رسانه‌ای؛ مطلبی و یا تیتری با ماهیت ایجاد التهاب و بحران در حوزه خاص داشت، به خود مدیران مسئول آن رسانه، تذکر می‌دادیم و گاهی هم آن‌ها را حضورا ملاقات می‌کردیم.
 
شجاعی کیاسری درباره بازه زمانی ادامه کار این ستاد نیز توضبح داد: ستاد ماموریتی دو ساله دارد و ابلاغی که رئیس جمهور برای وزیر کشور زده، دوساله است. اصلا ستاد، یک تشکل ثابت و مستقر نیست و ضرورت ایجاب کرده تا تشکیل شود و اگر موضوعات ارجاعی حل شود، ممکن است زودتر هم کار ستاد تمام شود.

وی درباره عدم موازی کاری این ستاد با نهاد و دستگاه دیگر نیز گفت: معاونت فرهنگی، شورای امنیت ملی مسئول ارزیابی و بررسی کارکرد رسانه‎ها و سیاستگذاری است که در همه زمینه‎ها سیاستگذاری می‌کنند، اما در بحث صرفا اقتصادی، هیچ ستاد خاص و جداگانه‌ای وجود ندارد. این ستاد زیر مجموعه جلسه اقتصادی سران سه قوه است و ما همه صورتجلسات را برای قوه مقننه، مجریه و قضاییه، دفتر مقام معظم رهبری و دبیر شورای امنیت ملی و شورای اطلاع رسانی دولت می‌فرستیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *