صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تصاحب بازار ۲۰هزار میلیاردی لوازم خانگی خارجی توسط کالای قاچاق/ رشد ۱۰۰ درصدی قاچاق

۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹:۰۱
کد خبر: ۵۴۲۱۳۶
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: لوازم خانگی قاچاق در حال پر کردن جای خالی بازار  ۲۰هزار میلیارد تومانی لوازم خانگی خارجی است که موجب خروج ارز از کشور می‌شود.

حمیدرضا غزنوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد با بیان افزایش قاچاق لوازم خانگی به کشور اظهار کرد: در استان‌های مرزی و استان‌های نزدیک به آن، ۹۰ درصد بازار لوازم خانگی در  اختیار کالا‌های قاچاق است.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با تاکید بر اینکه قاچاق فراگیر شده و به صورت سازمان شده صورت می‌گیرد، افزود: این کالا‌ها به صورت کاروانی با خودرو‌های تویوتا  به کشور وارد و جابجا می‌شوند و اگر جلوی آن گرفته نشود این درخت هر روز در تنومندتر می‌شود.

غزنوی خاطرنشان کرد: کالای قاچاق توسط برخی شرکت‌ها بیمه می‌شوند و توسط پست به مشتریان تحویل داده می‌شود.

وی تصریح کرد: لوازم خانگی قاچاق در حال پر کردن جای خالی بازار  ۲۰هزار میلیارد تومان لوازم خانگی خارجی است و در قبال آن ارز کشور در حال خارج شدن است.

غزنوی با بیان اینکه قاچاق لوازم خانگی نسبت به سال گذشته ۱۰۰درصد رشد داشته است، گفت:  با توجه به اینکه نیمه دوم سال به عید نوروز ختم می‌شودقاچاقچیان در حال دپو کردن کالا برای نیمه دوم سال هستند.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه بازار لوازم خانگی به سه بخش تقسیم می‌شود، اظهار کرد: در ۲۵درصد پایین بازار، محصولات را تولیدکنندگان ایرانی تامین می‌کنند که به جز نقدینگی مشکلی در تولید ندارند، در ۱۵درصد بالا که شامل محصولات لاکچری هستند که واردات آن‌ها ممنوع است و مشکلی برای بازار ایجاد نمی‌شود اما، در ۶۰ درصد وسط که شامل کالا‌های لوکس و شبه لوکس مانند یخچال ساید و ماشین ظرفشویی هستند که به تکنولوژی‌های خاص نیاز دارند  و فقط توسط یک تا دو شرکت امکان تامین دارند که در این بخش قاچاق زیاد است.

وی اظهار کرد:  باید ریال مورد نیاز تولیدکنندگان تامین شود تا  بتوانند تولید خود را افزایش دهند که هم اشتغال ایجاد می‌کند و هم جلوی قاچاق گرفته می‌شود.

غزنوی تصریح کرد: نمی‌توان برندسازی کرد و ذائقه مردم را تغییر داد، اما از تولید حمایت نکرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *