صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

یک سوم از دانش‌آموزان وارد رشته فنی و حرفه‌ای و کار و دانش می‌شوند

۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰:۲۰
کد خبر: ۵۴۱۸۴۷
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
مدیرکل آموزش‌های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر حدود ۲۹ درصد دانش آموزان وارد رشته تجربی و حدود ۳۴ درصد دانش آموزان نیز وارد رشته فنی و حرفه‌ای و کار و دانش شده‌اند.

مصطفی آذرکیش، مدیرکل آموزش‌های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه ، اظهار داشت: دانش آموزان طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نظام برنامه درسی ملی، پس از پایان دوره آموزشی عمومی پایه نهم وارد یکی از سه شاخه تحصیلی نظری، فنی و حرفه‌ای و یا کار و دانش می‌شوند.

وی ادامه داد: ورود دانش آموزان به این رشته‌ها و تنوع آن‌ها براساس برنامه درسی ملی، متناسب با نیاز جامعه و اقتضای زمان و امکان اجراست.

مدیرکل آموزش‌های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در حال مدیریت حوزه هدایت تحصیلی است گفت: در حال حاضر حدود ۲۹ درصد دانش آموزان وارد رشته تجربی، ۲۶ درصد وارد رشته علوم انسانی، ۱۰ درصد وارد ریاضی فیزیک و کمتر از یک درصد وارد رشته معارف شده‌اند.

وی افزود: حدود ۳۴ درصد دانش آموزان نیز وارد رشته فنی و حرفه‌ای و کار و دانش شده اند.

آذرکیش متذکر شد: تا زمانی که فرهنگ کار و کارآفرینی و بستر رونق تولید در کشور ایجاد نشود فرزندان ما فقط به تحصیل در رشته‌های پزشکی و نظری فکر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه راه برون‌رفت از این معضل در فصل سوم سند تحول بیان شده، مطرح کرد: طبق این سند بالادستی، آموزش و پرورش مهم‌ترین نهاد تعلیم و تربیت رسمی عمومی و متولی فرآیند تعلیم و تربیت شناخته شده، اما در عین حال بر مشارکت خانواده ها، سازمان‌های دولتی و غیردولتی و مشارکت اثربخش و موثر همه نهاد‌ها برای اصلاح این وضعیت تاکید دارد.

وی افزود: بر اساس فصل هشتم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مشارکت جدی همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها و به ویژه رسانه ملی ضروری است.

آذرکیش ورود دانش آموزان به رشته‌های فنی و مهارتی و هنرستان و بازار کار را مستلزم تقویت زیرساخت‌های حقوقی، اقتصادی و فنی کشور دانست و گفت: ما نیازمند تسهیلات و مشوق‌هایی در راستای مشارکت اثربخش همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و خانواده‌ها هستیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *