افتتاح نخستین دفتر خدمات الکترونیک در شهرستان سیریک/گسترش عدالت الکترونیک در سراسر هرمزگان با افتتاح ۱۰ دفتر جدید در آیندهای نزدیک
وی به وظایف این دفاتر اشاره کرد و افزود: پذیرش شکایات، درخواست ها، اعتراض ها، لوایح و تمامی اقداماتی که به صورت ادارای در بدو مراجعه به دادگستریها ضروریست توسط این دفتر انجام میشود.
این مقام قضایی خاطر نشان کرد: ثبت نام در سامانه ثنا که مقدمه ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی است نیز از دیگر وظایف این دفتر خدمات الکترونیک قضایی میباشد.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان هرمزگان با اعلام راه اندازی ۱۰ دفتر جدید خدمات الکترونیک قضایی در آیندهای نزدیک، تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد مراجعین دستگاه قضایی استان برای مشاهده اوراق و ابلاغیههای خود به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه میکنند که این موضوع، صرفه جویی قابل توجهی در وقت و هزینهها را در برداشته است.
وی خاطر نشان کرد: اگر ابلاغات قضایی همچنان به صورت سنتی انجام میشد هزینههای زیادی در بر داشت و موجبات اطاله دادرسی را فراهم میساخت.
قهرمانی با اعلام این که راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک گامی مثبت در جهت گسترش عدالت الکترونیک و شفافیت عملکردها میباشد، عدم نیاز مردم به مراجعه حضوری به دادگستری، افزایش سرعت، دقت و شفافیت را از فواید راه اندازی این دفاتر بیان کرد.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان هرمزگان در ادامه افزود: جلوگیری از اطاله دادرسی و دسترسی آسان مردم منطقه به این مرکز خدمت رسانی برای ثبت دادخواستها و شکایتهای خود از دیگر فواید افتتاح این دفتر خدمات الکترونیک در شهرستان سیریک است.