دستبرد توییتر به اطلاعات خصوصی کاربران
مقامهای این رسانه اجتماعی اعلام کردند که روز دوشنبه این مشکلات را شناسایی و آنها را برطرف کرده، اما درباره اینکه چه تعداد از کاربران از این نقص تأثیر پذیرفتهاند سخنی به میان نیاورده است.
اطلاعات مشتریان، ابزاری قدرتمند است که به شرکتها این اجازه را میدهد تا درباره محل قرار دادن تبلیغات، محتوی مورد نظر برای آینده و اینکه چه مشتریانی علاقهمند به یک محصول هستند، تصمیم گیری کنند.
شرکتهای رسانههای اجتماعی در زمینه به اشتراک گذاشتن و استفاده از اطلاعات کاربران باید تابع قوانین و مقررات امنیتی و حریم خصوصی در هر نقطه از جهان باشند.
اما در بسیاری از موارد این قوانین از سوی رسانههای اجتماعی شناخته شده مانند فیسبوک و توییتر نقض میشود به عنوان مثال اخیرا فیسبوک به دلیل نقض حریم خصوصی کاربران در آمریکا ۵ میلیارد دلار جریمه شد.
توییتر در وبسایت خود گفته "شما برای دنبال کردن انتخابهای خود به ما اعتماد کردید، اما ما در این زمینه با شکست مواجه شدیم."
این رسانه اجتماعی از کاربران عذرخواهی کرده و متعهد شده که این مشکل تکرار نشود.