صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

باند دوم آزاد راه ارومیه - تبریز زیر بار ترافیک رفت

۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳:۴۸
کد خبر: ۵۳۹۶۱۴
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
با حضور موسی خلیل اللهی رییس دادگستری کل آذربایجان شرقی و مدیران راهداری و حمل و نقل جاده ای استان باند دوم جاده ارومیه - تبریز به طور غیر رسمی افتتاح و زیر بار ترافیک رفت.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، با حضور موسی خلیل اللهی رییس دادگستری کل آذربایجان شرقی و مدیران راهداری و حمل و نقل جاده ای استان باند دوم جاده ارومیه - تبریز به طور غیر رسمی افتتاح و زیر بار ترافیک رفت.

همزمان با این باند، پل تقاطع و دسترسی‌های آن به روستای خورخور و نیز گوگان هم مورد بهره برداری قرار گرفت.

با گشودن شدن باند دوم این جاده به روی خودرو‌های عبوری، علاوه بر روان‌تر شدن ترافیک در این محور به طور فزاینده از آمار تصادفات رانندگی آن کاسته خواهد شد.

موسی خلیل اللهی در حاشیه بازدید از این محور ضمن قدردانی از تلاش مجریان و مدیران حمل و نقل جاده‌ی و راهداری استان، مسوولیت و حساسیت‌های دستگاه قضایی نسبت به حقوق عمومی و تامین امنیت مردم مورد تاکید قرار داد.

وی گفت: با توجه به اهمیت راهبردی این جاده و ترافیک سنگین آن بویژه در فصل تابستان، دستگاه قضایی استان ازاواخر اردیبهشت ماه امسال براساس مصوبه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان برنامه پیگیری و تسریع در تکمیل باند دوم این محور و ساخت تقاطع ارتباطی و راه‌های دست رسی آن را به صورت فوق برنامه در دستور کار قرار داد.

رییس دادگستری آذربایجان شرقی افزود: در این ارتباط معاونت قضایی و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی مامور پیگیری تحقق این مصوبه شد و طی کمتر از دو ماه با بازدید‌های دوره‌ای نسبت به فرایندهای تکمیلی و رفع موانع آن از نزدیک نظارت و پیگیری کرد.

به گزارش ، آیین بهره برداری رسمی باند دوم این آزاد راه پس از موفقیت آزمایشی آن در روز‌های آینده برگزار خواهد شد و باند دوم آزاد راه ارومیه - تبریز به موازی باند اول این آزاد راه در حد فاصله خاصبان تا روستای سرای به طول ۳۱ کیلومتر ساخته شده است.

حد فاصل این مسیر به دلیل اتصال راه‌های ارتباطی روستا‌های اطراف از جمله روستای خور خور و مسیر گوگان یکی از پر تردد‌ترین مسیر‌های این آزاد راه می‌باشد بر اساس گزارش‌های محلی بیشترین حوادث رانندگی این آزاد راه در این محور روی می‌دهد.

آزاد راه تبریز ارومیه به طول ۱۳۱ کیلومتر در چهار قطعه و به صورت چهار بانده به شرح زیر ساخته می‌شود.

قطعه اول به طول ۲۵/۵ کیلومتر از ارومیه تا ساحل غربی دریاچه ارومیه (کوه زنبل)، قطعه دوم از ساحل غربی تا روستای سرای و شامل پل میانگذار دریاچه ارومیه و قطعه سوم به طول ۲۹ کیلومتر از ساحل شرقی دریاچه تا سه راهی جزیره اسلامی است.

به جز قطعه سوم که عملیات آن همراه باحفر تونل‌های آن در دست اجراست قطعات یک و دو به صورت کامل و قطعه چهارم به شرح فوق زیر بار ترافیک قرار دارند.

این آزاد راه به دلیل موقعیت جفرافیایی و راهبردی به ویژه در ایام تعطیلات و تابستان یکی از پر تردد‌ترین محور‌های مواصلاتی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *