صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اوج آلودگی هوای تهران از ساعت ۷ عصر به بعد است/ارزیابی طرح ترافیک جدید باید در پیک ترافیک انجام شود

۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰:۰۱
کد خبر: ۵۳۹۵۷۸
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
رستگاری گفت: شروع طرح ترافیک جدید با کاهش ترافیک و آلودگی هوای تهران همراه بوده است، اما برای اظهار نظر درخصوص عملکرد این طرح زود است.

محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه ، با بیان اینکه طرح ترافیک و حتی طرح کاهش آلودگی براساس اختیارات شهرداری تهران تصویب شده است، تاکید کرد: هیچ یک از این طرح‌ها براساس مولفه‌های آلودگی هوا نبوده است یعنی برای تصویب آن‌ها توجه به مسائل ترافیکی در درجه نخست اهمیت قرار داشته است.

وی افزود: از آنجایی که شورای عالی ترافیک این طرح‌ها را تصویب کرده است و طرح مورد نظر برای کاهش آلودگی هوا نبوده است نمی‌توان میزان کاهش آلودگی هوا در این طرح را مورد سنجش قرار داد.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه طرح جدید عملکرد خوبی برای کنترل ترافیک داشته است، اظهار کرد: با وجود تاثیرات مثبت این طرح، هنوز نمی‌توان گفت تاثیری در کاهش آلودگی هوا داشته است یا خیر، چون داده‌ای موجود نیست.

رستگاری در ادامه اظهار کرد: زمان آغاز این طرح با کاهش ترافیک همراه بوده است و آلودگی نیز به صورت خود به خود کم شده است، از این رو عملکرد این طرح باید در پیک ترافیک دیده شود.

وی خاطر نشان کرد: پایش این طرح باید به صورت مکرر انجام شود. اگر در فرآیند سنجش، اثرات طرح مثبت بود باید آن را ادامه دهیم و اگر به این نتیجه برسیم که تاثیری نداشته است باید نواقص را بپذیریم و در آن بازنگری انجام دهیم.

وی افزود: امکان دارد این طرح در رویداد‌هایی مانند برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ و ... بازدهی لازم را نداشته باشد، بنابراین باید به این طرح فرصت دهیم و مشکلات آن را برطرف کنیم.

رستگاری مشخص نبودن سقف ورودی خودرو به محدوده طرح را از معایب آن دانست و اظهار کر: گنجایش خیابان‌های تهران به صورت نرمال یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو است، اما ممکن است تعداد خودرو‌های وارد شده به طرح بسیار بالاتر از گنجایش آن باشد.

وی خاطر نشان کرد: نگرانی اصلی در خصوص طرح کنترل آلودگی هوا این است که ورود بیش از ظرفیت خودرو به محدوده طرح سبب ترافیک می‌شود و همین ترافیک و کاهش سرعت حرکت خودرو‌ها آلودگی را افزایش می‌دهد، در حالی که یکی از ویژگی‌های مثبت طرح سابق این بود که تعداد ورودی‌های خودرو از یک حد فراتر نمی‌رفت.

رستگاری گفت: در بررسی میزان آلایندگی عناصر مختلف قبل از اجرای طرح، بر خلاف انتظار عموم اوج آلودگی هوای تهران از ساعت ۷ عصر به بعد بوده است که در برنامه ریزی باید به این موضوع توجه شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *