صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مدارس دولتی نباید از مقطع پیش دبستانی شهریه دریافت کنند

۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷:۴۲
کد خبر: ۵۳۹۱۳۴
عضو کمیته علوم، تحقیقات و فناوری کمیسیون آموزش مجلس، دریافت شهریه برای مدارس دولتی را خلاف قانون دانست و تاکیدکرد که هر چند مشکلات مالی کنونی آن‌ها به وضعیت بودجه کشور برمی‌گردد، اما نباید این مدارس پرداخت شهریه را برای والدین اجباری کنند.

به گزارش گروه فضای مجازی،کارن خانلری در مورد اعلام خبری از سوی مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر افزایش ۱۵ درصدی شهریه پیش دبستانی‌های مدارس دولتی، گفت: بر اساس قانون اساسی مدارس دولتی نباید شهریه دریافت کنند، اما مواردی که از والدین برای حضور در جلسات اولیا و مربیان دعوت کرده و از آن‌ها می‌خواهند که در صورت تمایل مبالغی را در جهت رفع مشکلات مدرسه اهدا کنند، بلامانع است.

نماینده مردم ارامنه شمال ایران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مشکلات مالی کنونی مدارس به وضعیت بودجه کشور برمی‌گردد، اما در این شرایط نیز نباید مدارس دولتی پرداخت شهریه را برای والدین اجباری کنند.

احتمال معرفی وزیر پیشنهادی دولت برای فعالیت در آموزش و پرورش تا ۲ هفته آینده

وی در بیان تاثیر تاخیر در انتخاب وزیر آموزش و پرورش بر حوزه آموزشی کشور، تصریح کرد: احتمال دارد که تا دو هفته آینده وزیر پیشنهادی دولت برای فعالیت در آموزش و پرورش معرفی شود، چرا که بیش از این نمی‌توان این حوزه را معطل نگه داشت، هر چند مشکلات حوزه آموزش کشور زیربنایی‌تر از این است که تاخیر در تعیین وزیر به تنهایی ضربه مهلکی به بدنه آن وارد کند.

خانلری خاطرنشان کرد: بی‌تردید سرپرستی که برای اداره وزارت آموزش و پرورش انتخاب شده است، همان وظایف وزیر را بر عهده دارد و می‌تواند این عرصه را به خوبی مدیریت کرده و به جلو ببرد.

اداره وزارت آموزش و پرورش یک مدیریت جهادی را می‌طلبد

این نماینده مجلس در دوره دهم، تاکید کرد: مشکلات کنونی وزارت آموزش و پرورش به تخصیص بودجه برمی‌گردد که از وضعیت نامطلوبی برخوردار بوده و ناشی از شرایط اقتصادی کشور است و چنانچه سرپرست یا وزیر بتواند منابع محدود این وزارتخانه را به خوبی مدیریت کند به طور قطع مشکلات آن را حل خواهد کرد.

عضو کمیته علوم، تحقیقات و فناوری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، یادآور شد: مدیریت استراتژیک به این معناست که بتوانید با منابع محدود به اهداف بهتری دست پیدا کنید که تحقق این مهم نیز یک مدیریت جهادی می‌طلبد و هر فردی هم که به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شود باید با این دیدگاه برای اداره این وزارتخانه وارد میدان شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *