طرح ترافیک درآمدی وضع شده است/دولت ۲ هزار واگن به شهر تهران بدهکار است
وی با تاکید بر اینکه طراحان طرح جدید معتقد به کاهش حجم ورودی به محدوده ترافیک بوده اند، تصریح کرد: نگاه درآمدی مسئولان طرح ترافیک به موضوع بسیار خطرناک بوده و مشکلات عدیدهای را ایجاد خواهد کرد.
محجوب با بیان اینکه نگاه درآمدی شهرداری باید معطوف به ماشینهای گران قیمت باشد، گفت: در حال حاضر صاحب خودروی پراید با خودروی چند صد میلیاردی به صورت یکسان عوارض میپردازند که این اشتباه است.
وی ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود که دارندگان خودروهای لوکس با پرداخت عوارض بیشتر فکر نگهداری این نوع خودروها را با هدف سرمایه گذاری از سر دور کنند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه پرداخت عوارض از سوی خودروهای لوکس باید به گونهای باشد که نگهداری این نوع خودروها بعد چند سال صرفه اقتصادی نداشته باشد، تصریح کرد: این رویه میتواند ضمن به راه افتادن چرخه خودروی داخلی تمایل به واردات خودروهای لوکس را نیز کاهش دهد.
وی با تاکید بر اینکه شهرداریها باید هزینه راه سازی، بهسازی، نوسازی و همچنین نگهداری راهها را از مردم به ویژه اقشار ثروتمند دریافت کنند، گفت: اگر این موارد معنی پیدا کرده و اجرایی شود به طور حتم تمایل به استفاده از خودروی شخصی به شدت کاهش مییابد.
محجوب با بیان اینکه در حال حاضر دولت ۲ هزار واگن به شهر تهران بدهکار است، افزود: در صورتی اخذ عوارض از خودروهای شخصی میتواند به کاهش تردد از سوی آنها منجر شود که ناوگان حمل و نقل عمومی نقضی نداشته باشد.
عضو مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر اینکه افزایش سرعت متروها، افزایش ناوگان عمومی از جمله بی ار تی و اتوبوس لازم است، تصریح کرد: مردم باید خود با در نظر گرفته اصل هزینه فایده به سمت ناوگان حمل و نقل عمومی حرکت کنند.
انتهای پیام