صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مدارس نمونه دولتی باید به ماهیت اصلی خود بازگردند/۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان به حقوق معلمان افزوده می‌شود

۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱:۴۵
کد خبر: ۵۳۷۳۶۵
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
هدف مدارس نمونه دولتی این بود که بچه‌های مستعد محروم را دولت کمک ویژه‌ای بکند و باید این مدارس نمونه دولتی به هدف اولیه خود برگردد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آموزش و پروش در مسیر زمان برخی تحولاتی پیدا کرده است که بخشی از آن بسیار خوب بوده و بخشی از آن نیاز به آسیب شناسی دارد.

وی در ادامه گفت: تنوع زیاد مدارس در نظام تعلیم و تربیت باید آسیب شناسی شود چرا که ما ۲۴ نوع مدرسه داریم.

وی افزود: طرح ساماندهی مدارس با دو رویکرد طراحی شده به این صورت که در رویکرد اول این ۲۴ مدرسه کاهش یابد و قواعد تعلیم و تربیت را در آموزش و پرورش کوچک کنیم و نظام تعلیم تربیت یکدست تری را ایجاد کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: در بسیاری از موارد این مدارس متعدد امکان تعلیم تربیت تمام ساحتی را از دانش آموزان می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: در مناطقی که امکان ایجاد مدرسه بزرگتر وجود دارد نیز اقدام خواهیم کرد. مدارس نمونه دولتی هدف بزرگش این بود که بچه‌های مستعد محروم را دولت کمک ویژه‌ای بکند و باید این مدارس نمونه دولتی به هدف اولیه خود برگردد.

وی در ادامه گفت: ۵۶ مدرسه حیات طیبه داریم که هدف این مدارس این بوده که یک مجموعه خیلی بزرگ برای دانش آموزان فراهم کند که برای دانش آموزان امکان تربیت بدنی فعالیت اجتماعی و توام با سلامت برای دانش آموزان ایجاد کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: از ۲۰ روز پیش توسعه این مدارس کلید خورده و اعتبارات تخصص پیدا خواهد کرد و این مدارس باید نمونه بشوند از مدارس تمام ساحتی برای کل کشور. برای اول ۲ هزار پروژه در قالب ۱۰ هزار کلاس درس جدید به بهره برداری خواهد رسید.

حسینی گفت: اگر زمینی یا ملکی متروکه از آموزش و پرورش است و برای منطقه هم تبدیل به آسیب شده است تبدیل به احسن خواهد شد. املاک آموزش و پررش باید در خدمت نظام تعلیم و تربیت باشد البته برخی از ارکان‌ها هم املاکی دارند که در اختیار آموزش و پرورش است مثل بنیاد شهید که ۳۲ مدرسه در اختیار ما دارد که البته درباره مدارس بنیاد شهید که در اختیار آموزش و پرورش است نیز مذاکرات لازم انجام شده است و مشکل حل شده است.

حسینی درباره فعالیت موسسات مهاجرتی گفت: موسساتی که به صورت غیرقانونی در یک موضوعی فعالیت می‌کنند باید مجوز آنان تعیین شود اگر غیرقانونی فعالیت ککند و مجوز ان از آموزش و پرورش باشد به طور طبیعی با آنان برخورد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: باید هدفگذاری کنیم مدارس در چارچوب قانون فعالیت کنند مدارس طبیعت، مسجدمحور و برخی دیگر باید مجوز از اموزش و پرورش داشته باشند در غیراین صورت با این مدارس برخورد خواهیم کرد، زیرا نباید خارج از نظام تعلیم و تربیت به مسایل تعلیم و تربیت بپردازیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه تغییرات ساختاری آموزش و پرورش چه زمانی نهایی و ابلاغ می‌شود گفت: براساس قانون شورای عالی اداری آموزش و پرورش نیز مانند سایر دستگاه‌ها تغییرات ساختاری خواهد داشت که از سوی تیمی در زمان دکتر بطحایی انجام شده است.

وی از ابلاغ تغییرات ساختاری آموزش و پرورش به زودی خبر داد و گفت: فقط یک تغییر داده ایم و آن هم احیا و استقلال روابط عمومی و حوزه وزارتی است.

حسینی در ادامه گفت: ۱۴۲ میلیون جلد کتاب با بیش از هزار عنوان چاپ شده و در حال ارسال به انبار‌های استان هاست و تا ۱۵ شهریور نیز به شهرستان‌ها ارسال می‌شود و یک عنوان کتاب در بین این کتب نیست که نیاز دانش آموز باشد و تدوین نشده باشد.

وی گفت: برای مهر ۹۹ با مشکلات ارزی مواجه بودیم که با تامین منبع ارزی تمام تلاش را داریم دچار مشکل نشویم.

۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان به حقوق معلمان افزوده می‌شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: ۶۸ هزار نیرو در مهر امسال از سیستم خارج می‌شوند و ۲۰ هزار نیرو از طرق مختلف از دانشگاه فرهنگیان میگیریم، ۴۸ هزار نیروی دیگر را چه طور باید تامین کنیم؟

حسینی افزود: در طرح معلم تمام وقت هم ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان به حقوق معلم افزوده می‌شود و هم بخشی از کمبود نیرو را جبران میکند و احتمالا تعداد ثبت نام کنندگان در این طرح تا شهریور به رقم ۱۰۰ هزار برسد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: باید مفاهیم سند را احصا و به تعاریف عملیاتی تبدیل کنیم و در نهایت تبدیل به برنامه شده و اجرا شوند و در آخر پایش شوند.

وی به فاصله عمیق میان صف (مدرسه) و ستاد به عنوان آسیبی جدی اشاره کرد و گفت: این لایه‌های چندگانه میان صف و ستاد هم منابع مالی را مصروف میکند و هم تا منابع به نقاط کانونی که مدرسه هستند برسد دیگر چیزی نمی‌ماند. مدیر مدرسه نقطه کانونی مدرسه است و طرح هایی، چون تدبیر و انتخاب و انتصاب مدیران در همین راستا می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *