صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مدرسه باید سلف سرویس اندیشه بشود

۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹:۱۳
کد خبر: ۵۳۷۳۳۵
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
سید جواد حسینی گفت: سند تحول آموزش و پرورش چهار لایه نظری برنامه‌ای نهادی و عملیاتی دارد که باید در اجرایی سازی سند تحول باید مد نظر برنامه ریزان قرار بگیرد. مدرسه کانون اصلی تحول است و اگر ورود به مدرسه پیدا نکنیم تمام کارهایمان بی فایده است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، سید جواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش پرورش در نشست تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های سال ۹۸ اظهار کرد: سند تحول آموزش و پرورش چهار لایه نظری برنامه‌ای نهادی و عملیاتی دارد که باید در اجرایی سازی سند تحول باید مد نظر برنامه ریزان قرار بگیرد. مدرسه کانون اصلی تحول است و اگر ورود به مدرسه پیدا نکنیم تمام کارهایمان بی فایده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: در بحث مدرسه محوری به طور ویژه متمرکز می‌شویم و در ظرف یک ماه آینده طرحی را به تصویب شورای عالی اداری خواهیم برد و مدرسه محوری با چند ممیزه به تصویب خواهد رسید در این طرح به دنبال این هستیم که مدرسه سلف سرویس اندیشه شود.

وی در ادامه بیان کرد: در مدرسه محوری مدیر کانون اصلی تحول است باید در مدرسه ارتقا مدیریت مدرسه اتفاق بیفتد.

وی در ادامه بیان کرد: نکته اول در اثرات خوب مدرسه محوری و ارتقا مدیریت مدرسه این است که انتخاب مدیر توسط معلمان بسیار بازخورد خوبی داشته است و دوم مدیر مدرسه قدرت خلق ثروت داشته باشد و همچنین قدرت صرف منابع مالی برای تشویق و تنبیهه را داشته باشد.

حسینی گفت: برای تامین منابع چهار راه پیش رو داریم که راه اول این است که سهم خود از منابع کشوری را افزایش دهیم. ۱۹ و نیم درصد اعتبارات ملی کشور اندونزی صرف آموزش شده است. سهم آموزش و پرورش باید در جی دی پی مورد محاسبه قرار گیرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: طراحی یک لایحه تحت عنوان نظام نامه مشارکت وزارت آموزش و پرورش با سایر وزارت خانه تا به تصویب برسد و الزام برای اجرای آن تامین شود. راه سوم تامین منابع برای آموزش و پرورش مدیریت بر منابع و مصارف است.

وی در ادامه گفت: آموزش و پرورش یک نهاد حاکمیتی است و خصوصی اداره نمی‌شود. از کل بودجه آموزش و پرورش سهم کیفیت بخشی منابع آموزش و پرورش ۱ و ۴ دهم درصد است و ۹۸ درصد صرف سایر امور می‌شود.

نظام کپسولی آموزش راه انداخته ایم

حسینی گفت: نظام کپسولی فشرده آموزش را راه انداخته ایم کیفیت و نوآوری را کاهش داده ایم.

راه چهارم تامین منابه که به شدت روی آن متمرکز خواهیم شد آزاد سازی ظرفیت‌های درونی نظام تعلیم و تربیت است.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش یک لشکر اقتصادی بزرگ، اما نهفته است.

حسینی افزود: تاکنون هیچ طرحی برای ثروت آفرینی از طریق وزارت آموزش پرورش به مجلس ارائه نشده است.

وجود بافت ۳۶۰ هکتاری در اطراف حرم با کاربری اداری تجاری

وی در ادامه گفت: تیم اقتصادی ۵ نفره قوی تشکیل خواهیم داد. یک بافت ۳۶۰ هکتاری اطراف حرم داریم که کاملا اداری و تجاری شده و دیگر دانش آموزی آنجا درس نمی‌خوانند.

حسینی افزود: اموال دولتی را نمی‌توانیم به کارمندان دولت رایگان بدهیم. بسیاری از دارایی‌ها سهامشان باید به معلمین واگذار شود.

کجای دنیا ۲۴ نوع مدرسه وجود دارد

حسینی گفت: طرح ساماندهی مدارس با دو رویکرد کلید زده شده و ما نباید ۲۴ نوع مدرسه داشته باشیم در کجای دنیا با این پدیده رو به رو هستیم و به عنوان مثال مدرسه‌ای در حاشیه میدان ولیعصر وجود دارد که به هیچ وجه امکانات تمام ساحتی را ندارد و باید فروخته شود و مدرسه بزرگتری خریداری شود.

۵۶ مدرسه حیات طیبه رها شده

حسینی گفت: ۵۶ مدرسه حیات طیبه که در دوران وزیری ساخته شده بود رها شده و باید اعتبارات با اولیوت به این مدارس تعلق گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *