تحول از مدرسه شروع میشود/برای جلوگیری از نقصان ملی به درون مدرسه مراجعه کنیم
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، علی باقر زاده، معاون توسعه و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی در نشست تبیین سیاستها و برنامههای سال ۹۸ گفت: بین وضع مطلوب و وضع موجود فاصله وجود دارد. در بیرون آموزش و پرورش این سازمان باید دغدغه ملی و عزم ملی را پشت سر خود برای بهبود باید داشته باشد. آموزش را نمیتوانیم مستقل از سیاست اقتصاد فرهنگ فناوری بهبود دهیم. آموزش و پرورش نمیتواند به تنهایی پیشرفت کند، ولی میتواند پیشران باشد. باید تمام ظرفیت را داخل مدرسه ببریم.
وی افزود: باید به سمت تقویت مفهوم و ماموریت مدرسه ببریم و در حال حاضر نقطه عزیمت خوبی را شروع کرده ایم.
وی در ادامه گفت: بحران اصلی برای هر نظام آموزشی بحران یادگیری است و به اندازهای جدی است که میتواند تماما ظرفیت ملی را از بین ببرد و برای جلوگیری از این نقصان ملی باید به درون مدرسه رجعت کنیم.
باقرزاده گفت: مدرسه واحد تحول و مربی زمینه ساز تحول و دانش آموز عامل تحول است. برنامه درسی فرصت ساز همه این تحولات است.
وی در ادامه بیان کرد: برنامه درسی رکن و محور اصلی تحول و عامل شتاب دهنده به همه عوامل است. از دست دادن تحول در برنامه درسی تکرار بحران یادگیری است و باعث خسارت ملی میشود.
باقر زاده در ادامه افزود: باید از سمت مدیریت متمرکز به سمت مشارکت همه جانبه پیش برویم.
وی در ادامه افزود: باید به سمت تحول برویم، زیرا از تکرار مسیر قبلی همین نتایج کنونی به دست میآید.