۹۰ درصد دانشجویان به برنامههای دانشگاه بی اعتنا هستند
غفاری با تاکید بر اینکه این جمعیت جوان را با نام جمعیت هوشمند میشناسیم، تصریح کرد: این دسته از جمعیت ساختار گریز هستند و بدون در نظر گرفتن مثبت و منفی بودن فعالیتها در فضای مجازی حضور پیدا میکنند که مدیران فرهنگی و دانشجویی دانشگاهها در این شرایط باید ذهنخوانی و رصد مناسبی داشته باشند، تا در زمان مناسب ورود پیدا کنند.
به گفته وی، مدیران فرهنگی باید کلید مغزهای ناپیدا را داشته باشند تا جلوی مسائلی که انتظار نداریم، گرفته شود و تمام تمرکز بر روی افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی باشد.
غفاری عنوان کرد: ۹۰ درصد دانشجویان به برنامههای دانشگاه بی اعتنا هستند و فقط ۱۰ درصد دانشجویان به برنامههای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه توجه میکنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: آن دسته از دانشجویانی که مشارکت ندارند، به این معنا نیست که مشارکت آنها صفر است، بلکه مشارکت آنان به نحوی است که یا از طرف مدیران فرهنگی دیده نمیشود، یا مورد پسند نیست و یا نمیخواهیم که ببینیم.
وی با تاکید بر اینکه زمان فراغت دانشجویان افزایش یافته است، اظهار کرد: در زمان گذشته زمان فراغت دانشجویان زیاد نبود که در حال حاضر این زمان افزایش یافته و همزمان با این افزایش، حضور دانشجویان در فضای مجازی نیز افزایش پیدا میکند.
غفاری با تاکید براینکه در گذشته با کنترل دانشجویان میتوانستیم برنامههای آنان را رصد کنیم، افزود: در گذشته اگر سالن در اختیار آنان گذاشته نمیشد و فضا را محدود میکردیم، حوزه فعالیت آنان نیز محدود میشد که در حال حاضر اگر از طرف دانشگاهها حمایتی انجام نشود، برنامههای خود را خارج از دانشگاهها انجام میدهند و این مسئله به مراتب خطرات بیشتری برای دانشجویان، ایجاد و ازطرفی کار مدیران فرهنگی را نیز سختتر میکند.
وی با بیان اینکه فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی حوزه بسیار گستردهای است، تصریح کرد: فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی حوزه گستردهای است و از این جهت به تنهایی مدیران فرهنگی نمیتوانند پاسخگوی نیازهای دانشجویان باشند.
به گفته وی دانشجو در دانشگاه است، اما با دانشگاه نیست و یکی از علتهای این موضوع، عدم اطلاعرسانی دستاوردهای دانشگاه برای دانشجو است.
منبع: ایسنا