صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

فیفا از احتمال لغو میزبانی قطر و روسیه خبر داد

۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳:۳۴
کد خبر: ۵۳۶۰۵
دسته بندی‌: ورزشی ، اخبار خارجی
خبرگزاری میزان: فدراسیون جهانی فوتبال به صورت رسمی در بیانیه امروز خود بر احتمال لغو میزبانی روسیه و قطر در جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ورزشی میزان، برای اولین بار پس از استعفای رسمی سپ بلاتر، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) بیانیه رسمی صادر کرد و طی آن خبر مربوط به احتمال لغو میزبانی روسیه و قطر در جام‌های جهانی 2018 و 2022 فوتبال را تایید کرد.
 طبق این بیانیه رسمی، فیفا به تمام فدراسیون‌های کشورهای عضو خود اعلام کرده در انتخابات آینده ریاست فیفا حضوری پررنگ، مستقل و آزاد داشته باشند و تحت تاثیر فضای رسانه‌ای کشورهای مختلف جهان نباشند.
در بخشی دیگری از این بیانیه آمده است: با توجه به مستندات موجود و فضای متشنج حاکم بر فیفا مشخص است که احتمال لغو میزبانی جام جهانی 2018 روسیه و 2022 قطر وجود دارد.
روزنامه "سونتاگ‌سایتونگ" چاپ سوئیس با انتشار این بیانیه رسمی به این نکته اشاره کرده که بیانیه به امضای بلاتر نرسیده اما چون از سوی کمیته انضباطی و کمیته اخلاقی فیفا تایید رسمی شده بنابراین رسمیت کامل دارد.
اگر ماجرای خریدن رای فدراسیون‌ها برای اف.بی.آی و نیروهای امنیتی سوئیس قطعی شود و از طرفی مستندات این نیروهای نظامی و امنیتی نیز با تایید دادگاه عالی ورزش همراه باشد، بدون تردید جهان فوتبال با محرومیت روسیه و قطر از جام جهانی و میزبانی آن و نیز جریمه‌های سنگین این دو کشور مواجه خواهد شد.
انتهای پیام/


برچسب ها: جام جهانی فیفا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *