فعالیت ۲۵۰ تعاونی زنبورداری در کشور
مجری طرح توسعه زنبورداری گفت: ما به دنبال برندسازی برای محصولات زنبورداران هستیم تا با این اقدام محصول سالم و قابلرقابت با محصولات بینالمللی تولید کنیم و وارد بازارهای جهانی شویم.
به گزارش گروه اقتصاد به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، فرهاد مشیرغفاری در رابطه با فعالیت تعاونیها در بخش زنبورداری اظهارداشت: ۲۵۰ تعاونی زنبورداری در کشور وجود دارد که شامل ۲۶ اتحادیه استانی و یک اتحادیه سراسری و همچنین صندوق حمایت از توسعه زنبورداری کشور که ۴۸ درصد سهام آن متعلق به دولت است، میشود که امیدواریم به کمک این بخشها بتوانیم کمک شایانی به زنبورداری و تولیدکنندگان انجام دهیم.
وی افزود: تولید زنبوردارها باید از کانال شبکه عظیم تشکلها و تعاونیها ساماندهی و فرآوری شود و شرایط صادرات و عرضه در داخل مهیا شود که یکی از کارهای ما ساماندهی این مرحله و روند آن است تا منفعت فروش به زنبوردار برسد.
مشیرغفاری با اشاره به این نکته که منفعت تولید برای زنبورداران کم است، تصریح کرد: در حال حاضر قیمتی که زنبوردار محصول خود را میفروشد با قیمت بازار همخوانی ندارد و درصد کمی از سود تولید نصیب زنبورداران میشود و منافع به جیب واسطهها میرود.
وی ادامه داد: به همین منظور ما به دنبال برندسازی برای محصولات زنبورداران هستیم تا با این اقدام محصول سالم و باکیفیتِ قابلرقابت با محصولات بینالمللی را تولید کنیم تا جای پای خود را در بازار منطقه و خارج از منطقه باز کنیم که تنها راه آن تولید محصول سالم است.
مجری طرح توسعه زنبورداری کشور تاکید کرد: این اقدام از لحاظ ارزآوری به نفع کشور خواهد بود و کشورهای آفریقایی بسیاری در حال حاضر هم خواهان محصولات ایران هستند. آفریقای جنوبی در قالب هلدینگ با صندوق حمایت از توسعه زنبورداری وارد مذاکره شده و در مرحله نهایی شدن است و منتظر تائید دولتهای ۲ کشور هستیم تا قرارداد مابین صندوق حمایت از توسعه زنبورداری و افریقای جنوبی نهایی شود.
مشیر غفاری خاطر نشان کرد: در این صورت این کشور بالغبر ۵۰۰۰ تن عسل در سال نیاز دارد و ما هم در قبال آن چوب برای ساخت کندوها وارد خواهیم کرد.
وی افزود: تولید زنبوردارها باید از کانال شبکه عظیم تشکلها و تعاونیها ساماندهی و فرآوری شود و شرایط صادرات و عرضه در داخل مهیا شود که یکی از کارهای ما ساماندهی این مرحله و روند آن است تا منفعت فروش به زنبوردار برسد.
مشیرغفاری با اشاره به این نکته که منفعت تولید برای زنبورداران کم است، تصریح کرد: در حال حاضر قیمتی که زنبوردار محصول خود را میفروشد با قیمت بازار همخوانی ندارد و درصد کمی از سود تولید نصیب زنبورداران میشود و منافع به جیب واسطهها میرود.
وی ادامه داد: به همین منظور ما به دنبال برندسازی برای محصولات زنبورداران هستیم تا با این اقدام محصول سالم و باکیفیتِ قابلرقابت با محصولات بینالمللی را تولید کنیم تا جای پای خود را در بازار منطقه و خارج از منطقه باز کنیم که تنها راه آن تولید محصول سالم است.
مجری طرح توسعه زنبورداری کشور تاکید کرد: این اقدام از لحاظ ارزآوری به نفع کشور خواهد بود و کشورهای آفریقایی بسیاری در حال حاضر هم خواهان محصولات ایران هستند. آفریقای جنوبی در قالب هلدینگ با صندوق حمایت از توسعه زنبورداری وارد مذاکره شده و در مرحله نهایی شدن است و منتظر تائید دولتهای ۲ کشور هستیم تا قرارداد مابین صندوق حمایت از توسعه زنبورداری و افریقای جنوبی نهایی شود.
مشیر غفاری خاطر نشان کرد: در این صورت این کشور بالغبر ۵۰۰۰ تن عسل در سال نیاز دارد و ما هم در قبال آن چوب برای ساخت کندوها وارد خواهیم کرد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *