صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تشریح جزئیات الزام سوخت گیری با کارت سوخت شخصی

۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱:۰۱
کد خبر: ۵۳۵۵۳۰
دسته بندی‌: اقتصاد ، اقتصاد ایران
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه از ۲۰ مرداد مرحله اول استفاده از کارت سوخت شخصی شروع می‌شود، گفت: کسانی که کارت سوخت نداشتند و از طریق «دولت همراه» کارت بانکی معرفی کرده بودند تا به جای کارت سوخت استفاده کنند، اسامی تمامی آن‌ها برای صدور کارت سوخت اعلام شده است و به زودی کارت سوخت به درب منازل ارسال می‌شود.

به گزارش گروه اقتصاد به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، امیر وکیل زاده با اشاره به اینکه استفاده از کارت سوخت شخصی که به تدریج در کل کشور اجرایی می‌شود، اظهار کرد: این روش از قاچاق سوخت و سوء استفاده از کارت‌های سوخت جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بنزین هم خودش قاچاق می‌شود و هم می‌تواند در مناطق مرزی خدمت لجستیک قاچاق دیگر کالا‌ها قرار بگیرد، در خصوص اهداف استفاده از کارت سوخت بیان کرد: هدف اصلی استفاده از کارت سوخت جلوگیری از قاچاق سوخت و نیز سوء استفاده از کارت‌های سوخت شخصی است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه این کار سبب می‌شود یارانه سوخت در سرزمین خودمان و برای مردم خودمان هزینه شود، تصریح کرد: جلوگیری از قاچاق سوخت خود به خود باعث کاهش مصرف سوخت و هدر رفت منابع ملی می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما می‌دانیم از نازل هر جایگاه چقدر بنزین خارج شده، اما نمی‌دانیم چه کسی از آن استفاده می‌کند و اگر عرضه بنزین با کارت آزاد جایگاه باشد اطلاعاتی در خصوص خودرو مصرف کننده استخراج نمی‌شود.
 
مدیر عامل شرکت ملی پخش با اشاره به این که اجرای برنامه لزوم استفاده از کارت سوخت شخصی با اولویت در کلان شهر‌های تهران، کرج، تبریز و اصفهان اجرا می‌شود، افزود: این طرح در مدت زمان کوتاه در دیگر کلان شهر‌ها و کل کشور نیز اجرا می‌شود.

امیر وکیل زاده در خصوص مسائل احتمالی اجرای این طرح گفت: در ابتدای اجرای این طرح، امکان عرضه سوخت با کارت جایگاه دار برای کسانی که هنوز کارت سوخت ثبت نام نکرده اند یا کارت سوخت را همراه خود ندارند، وجود دارد، اما با اعمال محدودیت در کمیت بنزین، به طوری که برای مثال به جای ۶۰ لیتر، ۳۰ لیتر سوخت به راننده عرضه می‌شود و به مرور این محدودیت بیشتر می‌شود تا اینکه همه کارت سوختشان را تهیه یا فعال و از آن استفاده کنند.

وکیل زاده با اشاره به اینکه رمز اولیه کارت‌های سوخت ۴ رقم شماره ملی فرد صاحب کارت است، خاطر نشان کرد: اگر کسی رمز کارت سوخت را فراموش کرده باشد، می‌تواند با مراجعه به سایت شرکت ملی پخش یا از طریق تماس با شماره ۰۹۶۲۷ راهنمایی‌های لازم را برای دریافت آدرس مراکز رمزگشایی کارت سوخت دریافت کند.

به گفته وی، عده‌ای از شهروندان که کارت هوشمند سوخت خود را گم کرده‌اند و در فراخوان قبلی نسبت به ثبت‌نام از طریق سامانه دولت همراه اقدام نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ با در دست داشتن مدارک، برای صدور کارت هوشمند سوخت المثنی اقدام کنند.

این مقام مسئول در خصوص زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح، ادامه داد: سامانه هوشمند سوخت هیچ گاه جمع آوری نشد و نرم افزار و سخت افزار آن در جایگاه‌های سوخت با بازدید‌های انجام شده توسط کارشناسان آماده کار بوده است و هیچ مشکلی در جایگاه‌ها وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص مصرف بنزین و گازوئیل، اظهار کرد: میزان متوسط روزانه مصرف بنزین در سال از ابتدای سال تا کنون ۹۵ میلیون لیتر و مصرف متوسط گازوئیل در صنعت حمل و نقل حدود ۴۷ میلیون لیتر است.

وکیل زاده با اشاره به اینکه استفاده از کارت سوخت آمار مختلفی را درباره میزان مصرف با توجه به نوع و کلاس خودرو‌ها اختیار ما قرار می‌دهد، گفت: جلوگیری از قاچاق سوخت خود به خود باعث کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از هدر رفت منابع ملی می‌شود.
 


نظرات بینندگان
ناشناس
|
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
اغلب کسانی که از خودرو استفاده میکنند، نمیدانند که چه انسانهای شریف و بزرگواری جوانی خود را صرف گسترش علم و رفاه بشریت کرده و صنایع متعددی در فعالیت مستمر زمینه رونق زندگی صنعتی را فراهم میکنند. جوانی سوار بر خودرو دیدم که با سرعت گرفتن و کشیدن ترمز دستی علاوه بر چرخش خودرو، دود لاستیکها را بلند کرده بود. بدون تردید چنین افرادی لایق استفاده از چنین ابزارهایی نیستند که از مکانیسم ان چیزی نمیدانند و نقشی در علم و ساخت ان ندارند. محدودیت مصرف سوخت حداقل مانع چنین حرکات زیانبار و ازاردهنده و خودروهایی که بدون پلاک با سرعت جنون امیز در جاده ها تردد میکنند و دیگر استفاده های نابجاست.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *