وظایف دستگاه های اجرایی برای مدیریت پسماند ابلاغ شد
خبرگزاری میزان:بر اساس مصوبه هیات وزیران، برخی از دستگاه های اجرایی موظف به اجرای اقدامات مربوط به مدیریت پسماند طی زمان بندی معین، شدند.
1-تمامی دستگاه های مقرر در جدول پیوست شماره 1 که تایید شده به مهر دفتر هیات دولت است، موظف به اجرای اقدامات مربوط به مدیریت پسماند طی زمان بندی تعیین شده هستند.
2- تجهیزات و تاسیسات تخصصی مدیریت پسماند تا پایان سال 1395 از پرداخت سود بازرگانی معاف می شوند.
3- فهرست تجهیزات و تاسیسات تخصصی مدیریت پسماند به پیشنهاد مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت به تصویب کمیسیون موضوع ماده 1 آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات می رسد.
4- اعتبارات مورد نیاز اجرای مدیریت مطلوب پسماندهای تولیدی در کلان شهرها به شرح جدول پیوست شماره 2 که تایید شده به مهر دفتر هیات دولت است، از محل منابع دولتی پس از پیش بینی در لوایح بودجه سنواتی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و در حدود اعتبارات مصوب مربوط و از محل سایر منابع با رعایت قوانین و مقررات مربوط تامین می شود.
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، این مصوبه را 9 خرداد 94 برای اجرا به وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ کرد.
برای مشاهده جدول زمان بندی می توان به پایگاه اطلاع رسانی www.dolat.ir مراجعه کرد.
انتهای پیام /
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *