بازدید میدانی معاون رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی از مراحل تکمیلی آزاد راه تبریز – ارومیه
بازدیدهای دورهای محبوب علیلو از این پروژه در پی مصوبه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان که ضرورت تسریع در ساخت و اتمام تقاطع تبادل محور یاد شده به منظور تأمین رفاه ساکنان روستای «خور خور» و ساکنان اطراف را مورد تأکید قرار داده است صورت میگیرد و دستگاه قضایی با هدف کاهش آسیبهای ناشی از تصادفات جادهای با حساسیت تکمیل و بهره برداری این محور را در دستور کار و پیگیری مجدانه قرار داده است.
محبوب علیلو پس از بازدید میدانی از این پروژه در نشست کارگاهی با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای، مشاوران و مجریان پروژه در جریان تازهترین تحولات و میزان پیشرفت آن قرار گرفت.
معاون قضایی و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با ابراز رضایت از پیشرفت کار و اقدامات صورت گرفته در مقایسه با بازدید قبلی از تلاش مدیران و عوامل اجرایی قدردانی کرد.
وی تصریح کرد: دستگاه قضایی با حساسیت تحولات و پیشرفت این پروژه را دنبال میکند و حتی اگر یک روز هم بتوانیم زمان بهره برداری را جلو بیندازیم به همان اندازه از آمار مرگ و میر تصادفات جاده در این محور کاسته ایم و حصول این موفقیت برای همه ما ارزشمند خواهد بود.
علیلو در واکنش به گزارش مسئولان پروژه ابراز امیدواری کرد در بازه زمانی ده روز آینده این محور زیر بار ترافیک برود.
معاون قضایی و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی خبر داد: با بهره برداری کامل از از باند دوم این قطعه شاهد کاهش تصادفات رانندگی در این آزاد راه خواهیم بود.
به گزارش ، این قطعه به طول ۳۱ کیلومتر از روستای سرای تا سه راهی خاصبان در چهار باند (دو باند رفت و دو باند برگشت) ساخته میشود و هم اکنون یکی از باندهای آن زیر بار ترافیک قرار دارد و مقرر شد تا ده روز آینده باند دوم هم زیر بار ترافیک برود. حد فاصل این مسیر به دلیل اتصال راههای ارتباطی روستاهای اطراف از جمله روستای خور خور و مسیر گوگان یکی از پر ترددترین مسیرهای این آزاد راه میباشد.
براساس گزارشهای محلی بیشترین حوادث رانندگی این آزاد راه در این محور روی میدهد. آزاد راه تبریز ارومیه به طول ۱۳۱ کیلومتر در چهار قطعه و به صورت چهار بانده به شرح زیر ساخته میشود. قطعه اول به طول ۲۵/۵ کیلومتر از ارومیه تا ساحل غربی دریاچه ارومیه (کوه زنبل)، قطعه دوم از ساحل غربی تا روستای سرای و شامل پل میانگذار دریاچه ارومیه و قطعه سوم به طول ۲۹ کیلومتر از ساحل شرقی دریاچه تا سه راهی جزیره اسلامی است.
به جز قطعه سوم که عملیات آن همراه با حفر تونلهای آن در دست اجراست قطعات یک و دو به صورت کامل و قطعه چهارم به شرح فوق زیر بار ترافیک قرار دارند.
این آزاد راه به دلیل موقعیت جفرافیایی و راهبردی به ویژه در ایام تعطیلات و تابستان یکی از پر ترددترین محورهای مواصلاتی استانهای آذربایجان شرقی و غربی است.