صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ضرورت تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت علوم در خصوص بورسیه‌ها و جذب هیئت علمی

۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲:۴۴
کد خبر: ۵۳۳۵۲
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت علوم برای بررسی وضعیت بورسیه‌ها و شرایط جذب هیئت علمی گفت: من فکر می‌کنم یکبار برای همیشه باید این موضوع مورد بررسی دقیق قرار گیرد.
قاسم جعفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره تصويب تقاضای تحقيق و تفحص از عملكرد وزارت علوم، تحقيقات‌ و فناوري در خصوص‌ نحوه ‌اعطاي ‌بورس‌ تحصيلي ‌و جذب هيئت علمي، اظهار کرد: تقاضای تحقیق و تفحص در 5 بهمن ماه سال گذشته در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به تصویب رسید و اکنون برای رأی‌گیری در صحن علنی مجلس به هیئت رئیسه مجلس ارجاع شده است.

وی با بیان این مطلب که منتظر هستیم  موضوع مورد نظر در صحن علنی مجلس هم به تصویب برسد تا هر چه زودتر اجرایی شود، تصریح کرد: از سال 68 تاكنون در بحث بورسیه اما و اگر‌های بسیاری پیش آمده است که با توجه به این موارد به نظر می‌رسد تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت علوم بسیار ضروری است، تا تمامی شبه‌ها برطرف شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در ادامه افزود: بعد از ماجرای بورسیه‌ها و تضیع حق دانشجویان بورسیه، به نظر می‌رسد وزارت علوم قصد دارد به سناریوی دوم خود در خصوص اعضای هیئت علمی بپردازد و با برخورد نادرست و سیاسی با نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی عملکرد خود را زیر سئوال برد. بر این اساس هم بررسی وضعیت بورسیه‌ها و هم شرایط جذب هیئت علمی بعد از سال 68 یک امر ضروری است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی در خاتمه مطرح کرد: من فکر می‌کنم یکبار برای همیشه باید عملکرد وزارت علوم در بحث بورسیه‌ها به صورت دقیق بررسی شود تا شبهه‌ای در این زمینه در ذهن افراد باقی نماند.


انتها پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *