صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تمام ظرفیت‌های ستاد رسانه‌ای رونق تولید فعال شده است/ عقد ۴۰ قرارداد در جشنواره کارآفرینی

۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷:۰۸
کد خبر: ۵۳۳۱۴۳
دسته بندی‌: فرهنگی ، عمومی
معاون سیما و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره نقش آفرینی موثر و ویژه ستاد رسانه‌ای رونق تولید بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش گروه فرهنگی به نقل از روابط عمومی معاونت سیما؛ نشست هم اندیشی ستاد رسانه‌ای رونق تولید با حضور مرتضی میرباقری معاون سیما و رییس ستاد، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزیر، انواری رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و حسینی مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت، مجید زین العابدین مدیر شبکه یک و قائم مقام ستاد و سیاح مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه یک و دبیر ستاد در محل جلسات ساختمان معاونت سیما برگزار شد.

میرباقری معاون سیمای رسانه ملی در این نشست با بیان اینکه تمام ظرفیت‌ها برای جریان سازی و تاثیرگذاری حداکثری ستاد رسانه‌ای رونق تولید فعال شده است افزود: هدف اصلی ستاد ایجاد تحرک در بین دستگاه‌ها و مطالبه گری است تا در فضایی تعاملی موانع رونق تولید برداشته شود و وضعیت کسب و کار‌ها و کارآفرینان کشور ارتقا پیدا کند.

وی ادامه داد: وزارت صنعت معدن و تجارت به دلیل ماموریت‌های متنوع یکی از بازیگران اصلی این عرصه هست و باید متناسب با این ظرفیت در ستاد رسانه‌ای رونق تولید مشارکت بیشتری داشته باشد و در امتداد اقدامات خود از این فرصت رسانه‌ای برای تحقق اهداف خود بهره برداری کند.

رییس ستاد رسانه‌ای رونق تولید تصریح کرد: طراحی ستاد پیگیری مشکلات تولید و عقد ۴۰ قرارداد حمایت مالی در جشنواره کارآفرینی و پخش میان برنامه‌های آموزشی و انگیزشی از جمله اقدامات این ستاد است که در نهایت منجر به امید آفرینی در جامعه و به خصوص حوزه صنعت می‌شود.

همچنین زرندی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با بیان اینکه ورود فعالانه صداوسیما به میدان تولید کاملا مشهود و ستودنی است، گفت: باید با لحاظ کردن اولویت‌ها و به صورت موضوع به موضوع تا رسیدن به نتیجه پیش رفت و رسانه ملی در این میان با مطالبه از طرف‌های ذینفع می‌تواند حل مشکلات را تسریع ببخشد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه نیاز‌های صنعت در اواخر تیر ماه افزود: این بار به دنبال برگزار نمایشگاه دستاورد‌ها نبودیم بلکه قرار است نیاز‌های واحد‌های تولیدی مختلف را در فضایی نمایشگاهی ارائه کنیم. با این کار ظرفیت‌های کشور نظیر صنایع مختلف، شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها را برای تامین این کمبود‌ها فراخوان و فعال می‌کنیم که فکری برای تامین آن‌ها کنند و کشور را از واردات بی نیاز کنیم.

زرندی اظهار داشت: از رسانه ملی و این ستاد می‌خواهیم تا به این نمایشگاه که با نام نهضت ساخت داخل برگزار خواهد شد، توجه ویژه‌ای داشته باشد و با حمایت رسانه‌ای خود زمینه ساز حمایت از صنعت کشور شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود بازار‌های خوب منطقه‌ای گفت: از هزار و سیصد میلیارد دلار واردات ۱۵ کشور همسایه، سهم ایران تنها دو درصد است و هدف گذاری ما رشد دو برابری این میزان است.

وی تصریح کرد: شرایط تحریم فرصت‌هایی را برای برخی صنایع داخلی ایجاد کرده و باید از آن برای رونق و توسعه استفاده کرد و واحد‌های تعطیل را فعال و واحد‌های کم رونق را فعال‌تر کنیم و سرمایه گذاران را به سمت تولید سوق دهیم.

در این نشست دیگر اعضای ستاد و مدیران وزارتخانه صنعت نیز در خصوص زمینه‌های همکاری مشترک بحث و تبادل نظر کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *