صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

67 هزار دانش آموز ابتدایی در سال قبل ترک تحصیل کردند

۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵:۲۱
کد خبر: ۵۳۲۶۱
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی از ترک تحصیل 67 هزار دانش آموز پایه اول تا ششم دبستان در سال تحصیلی 94-93 خبر داد و گفت: یک میلیون و 430 هزار ار کودکان 6 تا هیجده سال در سال تحصیلی 94-93 در هیچ مدرسه‌ای ثبت‌نام نکرده‌اند.
به گزارش ، محمد مهدی‌زاده در مراسم جشنواره انتخاب دستگاه‌های برتر در عرصه سوادآموزی اظهار کرد: 9 میلیون و 700 هزار بی‌سواد در کشور وجود دارد که یک میلیون و 430 هزار نفر آنها مربوط به کودکان 6 تا هیجده سال است که در سال تحصیلی 94-93 در هیچ مدرسه‌ای ثبت‌نام نکرده‌اند.

وی با بیان این مطلب که یک میلیون و 150 هزار نفر بازمانده از تحصیل داریم، تصریح کرد: برخی از این افراد زیر پنجاه سال سن دارند و به دلایلی از تحصیل خاطره خوشی ندارند.

معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی افزود: طبق آماری که کمیته امداد ارائه کرده 92 درصد از سرپرستان خانوارها بی‌سواد هستند. در کشوری که حتی برای یک نفر امکانات آموزش را فراهم کرده‌ایم حدود 400 مدرسه وجود دارد که یک نفر دانش آموز در آنها تحصیل می‌کنند.

مهدی‌زاده افزود : 32 هزار و 500 دانش آموز آماده ورود به مدرسه را داشته ایم که به مدرسه فرستاده نشده‌اند و در سال گذشته 67 هزار نفر در پایه تحصیلی اول تا ششم ترک تحصیل داشته‌ایم که هزار و پنجاه نفر آنها مربوط به استان اصفهان بوده است .

وی در خاتمه گفت: امیدوارم در جامعه اسلامی به جایی برسیم که بی‌سوادی و کم سوادی به صفر برسد و مدرسه زدایی در جامعه نداشته باشیم .


انتهای پیام



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *