صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

شركت‌هاي هواپيمايي آئين نامه حقوق مسافر را رعایت کنند

۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹:۳۱
کد خبر: ۵۳۲۳۶
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: مديركل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شركت ها و موسسات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري با تاکید بر اینکه شركت‌هاي هواپيمايي آئين نامه حقوق مسافر را رعایت کنند، گفت: چارچوب آيين‌نامه حقوق مسافر بين‌المللي است و در بسياري از كشورها اجرايي مي‌شود.
به گزارش ، مرتضي دهقان از شركت هاي هواپيمايي خواست تا آئين نامه حقوق مسافر را به دقت اجرا كنند و در جهت اجرايي شدن برنامه ها با مشاركت و تعامل حداكثري در اين راستا گام بردارند.

وي، افزايش ايمني و رضايتمندي مسافران با ارتقا كمي و كيفي سطح خدمات را از اولويت هاي اصلي سازمان هواپيمايي كشوري برشمرد و از شركت هاي هواپيمايي خواست نسبت به اجراي دقيق آئين نامه مذكور در نهادينه كردن حقوق مسافر همت گمارند.

مديركل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شركت ها و موسسات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري به مردم و شركت هاي هواپيمايي اطمينان داد سازمان هواپيمايي كشوري بر حسن اجراي اين دستورالعمل نظارت داشته و گزارش آن را به شوراي عالي هواپيمايي ارائه خواهد كرد.

دهقان اعلام كرد: خوشبختانه از زمان اجرايي شدن آئين نامه يعني 14 ارديبهشت ماه سال جاري تاكنون ميزان اعتراض و شكايت مسافران كاهش يافته و دستورالعمل ابلاغي توسط بسياري از شركت هاي هواپيمايي در حال اجراست.

وي تدوين آئين نامه حقوق مسافر را گامي در راستاي نهادينه كردن حقوق مسافر دانست و گفت: حقوق مسافر در بخش‌هاي مختلف در اين آيين‌نامه مدنظر قرار گرفته، و چارچوب اين آيين‌نامه بين‌المللي است و در بسياري از كشورها اجرايي مي‌شود.

مديركل دفتر نظارت بر فرودگاهها، شركت ها و موسسات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري ابراز داشت: اين دستورالعمل شامل 8بخش از جمله عدم تبعيض در استفاده از امكانات حمل و نقل هوايي، ممانعت از سفر، ابطال پرواز، تاخيرات پرواز، تغيير مسير اجباري توسط شركت هاي هواپيمايي در طول پرواز، فقدان يا آسيب ديدگي جامه دان، مسافران توانخواه و شفاف سازي نرخ بليت و خدمات هوايي است.

دهقان از هموطنان عزيز خواست چنانچه از نحوه ارائه خدمات يا نقض قوانين، عدم پاسخگويي يا ضعف در ارائه خدمات شركت هاي هواپيمايي اعتراضي دارند موضوع را به سازمان هواپيمايي كشوري اعلام تا بررسي و اقدام لازم صورت گيرد

لازم به ذكر است، دستورالعمل مذكور براي نخستين بار با عنوان حقوق مسافر تدوين ودر شوراي عالي هواپيمايي به تصويب رسيده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *