صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نژادپرستی در دانشگاه‌های انگلیس مانعی برای پیشرفت مدرسان سیاهپوست

۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰:۰۲
کد خبر: ۵۳۲۳۵۳
نشریه گاردین در گزارشی نوشته است که نژادپرستی موجود در نهادهای علمی انگلیس مانع ارتقا سیاهپوستان و اقلیت‎ها می‎شود.
به گزارش گروه بین الملل ، گاردین در گزارشی نوشته که شاید یکی از داستان‌های افسانه‌ای که در مورد انگلیس وجود دارد آن است که موضوع نژادپرستی در این کشور جایگاهی ندارد. اما این در حالی است که مدیران ارشد دانشگاه‌ها دیگر نمی‌توانند در پشت این داستان دروغین مخفی شده و وجود آن را انکار کنند.
 
دانشگاه‌های انگلیس باید در خصوص نژادپرستی سازمان یافته در این کشور صداقت داشته باشند و محیطی عادلانه برای سایر اقلیت‎ها، سیاه پوستان و مهاجران آسیایی پدید آوردند.
 
 

شاید قوی‌ترین شاهد برای به چالش کشیدن این لفاظی انگلیسی‎ها، حضور بسیار کم مدرسان سیاه پوستان و اقلیت‌ها در دانشگاه‌های انگلیس است.

گاردین می‎افزاید: نتایج نظرسنجی که به تازگی صورت گفته نشان می‌دهد در انگلیس مدرسان اقلیت‌ها و سیاه پوستان در هنگام ارتقای تحصیلی و یا شغلی با موانع عمده‌ای رو به رو می‌شوند.
 

تمامی افرادی که در این نظرسنجی شرکت داشتند به موضوع نژادپرستی اشاره کرده‎اند که به صورت شبکه‌های مخفی در میان سفیدپوستان وجود دارد و باعث می‌شود اقلیت‌ها و سیاهان از دستیابی به موقعیت‌های مختلف محروم شوند.
 

یکی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی این شبکه‌های مخفی را همانند مکانیزم دائمی می‌نامد که در آن همکاران سفیدپوست فرم‌های استخدام یکدیگر را تایید و امضا می‌کنند و محتوای آموزشی را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

این قشر از مدرسان می‌گویند آنان احساس می‌کنند در حرفه کاری خود نه تنها حمایت نمی‌شوند بلکه موانع بسیاری در ارتقا و پیشرفت کاری آن‌ها گذاشته می‌شوند. حتی دیده شده برخی از مدرسان از سوی مدیران دانشکده برای درخواست ارتقاع شغلی دلسرد شده‎اند.
 
 
 
اغلب این مدرسان احساس کردند حتی زمانی که عملکرد آنان در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده بود نادیده گرفته شده و به حاشیه رفته‎اند.

به عنوان مثال کمیته ارتقا به یکی از مدرسان گفته بود یافته‌های او در بورسیه آفریقا فاقد اعتبار و اهمیت است چرا که این یافته‌ها در رسانه‌های غیر غربی منتشر شده بود، بنابراین یافته‌های او تاثیر قابل توجهی در بورسیه تحصیلی انگلیس و یا آمریکا نداشته است.
 
 

مشکل مدرسان اقلیت‌ها و سیاهان زمانی چند برابر می‌شود که همکاران ارشد سفید پوست تقریباً همیشه تصمیم گیرنده هستند و با خود مجموعه‌ای از انتظارات فرهنگی سفید پوستان را همراه دارند که بلافاصله این قشر از مدرسان را از چرخه حذف می‌کنند.

یکی دیگر از نگرانی‌های مدرسان اقلیت و سیاهان در انگلیس روش‌های اعمال شده در سیستم استخدامی و مصاحبه کنندگان سفید پوست مربوط می‌شود که با وجود جایگاه یکسان مدرسان در دانشگاه، سفیدپوستان در موقعیت‌های بهتر و بالاتری قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *