صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تبدیل بهتر است یا ماندن

۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶:۰۱
کد خبر: ۵۳۲۳۰۹
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
همزمان با اعمال تحریم‌های آمریکا، تولید خودرو در کشور با افت قابل ملاحظه‌ای روبرو شد و شرکت‌های خودرو ساز با هدف انجام تعهدات خود ناگزیر به پیش‌بینی طرح‌های پیشنهادی برای خودرو‌هایی شدند که قابلیت تولید نداشتند.
به گزارش گروه اقتصاد ، همزمان با اعمال تحریم‌های آمریکا، تولید خودرو در کشور با افت قابل ملاحظه‌ای روبرو شد و شرکت‌های خودروساز با هدف انجام تعهدات خود ناگزیر به پیش‌بینی طرح‌های پیشنهادی برای خودرو‌هایی شدند که قابلیت تولید نداشتند.
 
بر این اساس شرکت‌های خودروساز برای مشتریان خود طرح تبدیل خودرو‌هایی که توان تولید آن را نداشتند ارائه کردند.
 
برای مثال بنا به اعلام شرکت سایپا مشتریان محصولات ساندرو به جای یک دستگاه خودرو می‌توانند ۳ دستگاه خودرو جایگزین دریافت کنند، اگر یک مشتری ساندرو ۱ دستگاه کوئیک به قیمت قبل تیر ۹۷ (۴۳ میلیون تومان) و ۲ دستگاه ساینا به قیمت قبل تیر ۹۷ (قیمت هر دستگاه ۳۱ میلیون تومان) را به عنوان جایگزین انتخاب کند که با احتساب اختلاف قیمت خودرو در بازار نسبت به کارخانه و همچنین سود مشارکت و جریمه تاخیر بیش از هفتادمیلیون تومان سود می‌کند؛ و یا اینکه اگر یک مشتری تندر و یا پارس تندر (بنا به اعلام شرکت سایپا مشتریان محصولات ساندرو به جای یک دستگاه خودرو می‌توانند ۲ دستگاه خودرو جایگزین دریافت کنند) ۱ دستگاه پراید ۱۳۱ به قیمت قبل از تیر ۹۷ (۲۲ میلیون تومان) و ۱ دستگاه کوئیک به قیمت قبل تیر ۹۷ (۴۳ میلیون تومان) را به عنوان جایگزین انتخاب کند با احتساب اختلاف قیمت خودرو در بازار نسبت به کارخانه و همچنین سود مشارکت و جریمه تاخیر بیش از ۶۰ میلیون تومان سود می‌کند.
 
در طرح تبدیل ارائه شده دیگر، مشتریان برلیانس ۳۰۰ اتومات و دستی به ترتیب می‌توانند ۳ و ۲ محصول از خانواده ایکس ۱۰۰ و ایکس ۲۰۰ را به قیمت تیر ۹۷ انتخاب کنند که با یک حساب سر انگشتی این اقدام به جهت اختلاف قیمت، سود مشارکت و جریمه تاخیر سود قابل توجهی در حدود ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان نسبت به وجه واریزی خود در این مدت، نصیب این دسته از مشتریان خواهد کرد.
 
این شرایط در حالیست که به اعتقاد برخی از خریداران در صورت ورود به بازار‌های دیگر و خرید ارز به جای پیش خرید خودرو، سود بیشتری نصیب آن‌ها می‌شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *