صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رایزن‌های اقتصادی، حضورشرکت‌های فرهنگی هنری دربازار جهانی را هموار کنند

۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴:۱۰
کد خبر: ۵۳۲۱۷۹
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا سهم ویژه‌ای برای مشوق‌های صادراتی صنایع خلاق در نظر بگیریم، گفت: رایزن‌های بازرگانی واقتصادی باید همواره کردن مسیر، خدماتی که به شرکت‌های فرهنگی وهنری برای حضوردر بازار‌های بین‌المللی می‌دهند بیش از خدمات رایزن‌های فرهنگی باشد.

به گزارش گروه اقتصاد ، محمدرضا مودودی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی نخستین جشنواره تصویر صادرات با گروه رسانه‌های دیجیتال، گفت: باید به صنایع خلاق به منظور خلاقیت بیشتر واشتراک نگاه‌ها و تجاری سازی نگاه ویژه‌ای کنیم و نباید فعالیت‌های شرکت‌ها و صنایع خلاق ایرانی در خارج از کشور پراکندگی داشته باشند.

وی افزود: وقتی امروز موضوع ۵۰ میلیارد دلارصادرات خدمات فنی، مهندسی، صنایع خلاق و... مطرح است همه ارکان و بخش‌های نظام پای کارآمده تا اقتصاد بهبود پیدا کند.

به فردای تحریم‌ها باید فکر کرد

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، تصریح کرد: ما باید به فرادی تحریم‌ها فکر کنیم، زیرا تحریم‌ها از بین خواهند رفت این در حالی است که درهمین دوران تحریم‌ها، اقتصاد کشورمان رو به رشد و جلو بوده است به طوری که درسه ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل قدرت تولید و صادرات جمهوری اسلامی ایران افزایش پیدا کرده است.

وی اظهارداشت: باید از وجود وظرفیت تعداد بالای همسایگان استفاده مطلوبی ببریم، زیرا ایران بعد از روسیه دارای بیشتری تعداد همسایگان است.

بازگشت پول به ایران با روش ساده کردن شیوه‌ها

مودودی با تاکید براینکه به دنبال ساده‌کردن شیوه‌های بازگشت پول به ایران هستیم، اظهارداشت: با رایزنی صورت گرفته با قوه قضائیه و استقبال معاون اول دستگاه قضا، قرار است همراهی و مشاوره‌های حقوقی و قضایی آنان با شرکت‌های فعال ایرانی که در زمینه صادرات تلاش می‌کنند وجود داشته باشد تا این شرکت‌ها بتوانند کمترین مشکل را در بخش حقوق بین‌الملل داشته باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور صادرات، درادامه سخنان خود، تصریح کرد: رایزن‌های بازرگانی و اقتصادی باید خدماتی که به شرکت‌های فرهنگی وهنری برای حضوردر بازار‌های بین‌المللی می‌دهند بیش از خدمات رایزن‌های فرهنگی باشد.

درنظر گرفتن مشوق‌های صادراتی

مودودی، گفت: به دنبال آن هستیم تا سهم ویژه‌ای برای مشوق‌های صادراتی صنایع خلاق درنظربگیریم.

وی با بیان اینکه شرکت‌ها وصنایع خلاق در خارج از کشور باید شناخت خوبی را از بازار‌های هدف داشته باشند افزود: تلاش ما برای جبران بخش‌هایی از هزینه‌های این صنایع است و سازمان توسعه تجارت در این مسیر گام‌ها خوبی برداشته است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران درعین حال، تصریح کرد: وقتی ظرف مدت ۲۰ سال صادرات غیرنفتی ایران از ۲ میلیارد دلار به ۵۰ میلیارد دلار رسیده این امر نشان می‌دهد که صادرات صنایع خلاق هم می‌تواند بهبود چشمگیری داشته باشد.

ترسیم چشم انداز ۱۰ ساله برای صادرات ۳۰ میلیارد دلاری

مودودی اضافه کرد: باید با ترسیم چشم‌اندازی ویژه در ۱۰ سال آینده به ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار صادرات صنایع خلاق فکر کرد فقط باید این صنایع باد شرایط و قواعد بازار‌های بین‌المللی آشنا باشند.

سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: به دنبال راه‌اندازی مدرسه صادرات و اعطای گواهینامه به شرکت‌ها هستیم و مدیران آن‌ها با آموزش‌های لازم با فرآیند صادرات و توسعه محصول در بازار آشنا شده و در نهایت گواهینامه به نام شرکت صادر می‌شود نه شخص
 
جشنواره تصویر صادرات به دنبال آشکارکردن حلقه صنایع خلاق

رییس میز صنایع خلاق و نوآورانه و دبیر اجرایی جشنواره تصویر صادرات هم در ادامه این نشست با اشاره به برگزاری جشنواره تصویر صادرات در اسفند سالجاری، گفت: به دنبال آن هستیم که حلقه صنایع خلاق که مفقود باقی مانده است را پیدا کرده و در این زمینه گام‌های اساسی برای بهبود آن برداریم.

«محمد ولی» با تشریح جزئیات و روند شکل این جشنواره، اظهارداشت: این جشنواره در ۸ گروه برگزارمی‌شود که بخش رسانه‌های دیجیتال با پویانمایی، شبکه‌های اجتماعی وتولید محتوا با کارکرد‌های ویژه آن دراین جشنواره حضور خواهد داشت.

تاکید برارج نهادن به مالکیت فکری و معنوی برای برگزاری جشنواره

رییس میز صنایع خلاق و نوآورانه و دبیر اجرایی جشنواره تصویر صادرات تصریح کرد: باید به مالکیت فکری ومعنوی ارج بنهیم تا جشنواره صنایع خلاق به بهترین شکل ممکن برگزارشود.

وی اظهارداشت: معرفی توانمندی‌های صادراتی صنایع کشور درحوزه خلاقیت‌ها هدف اصلی برگزاری این جشنواره است.

ولی گفت: دراین جشنواره دربخش استانی ۳۱ محصول از تمامی استان‌های کشور به نمایش درمی‌آید که قراراست هر استان مزیت‌های خود را به دیگران معرفی و برترین استان در صنایع خلاق اعلام شود.

از نکوداشت تا حضور دیپلمات‌های خارجی در جشنواره

وی خاطرنشان کرد: نکوداشت ۲ تن از پیشکسوتان و برترین‌های هر بخش و تقدیر از سرمایه‌گذاران صنایع خلاق یکی از بخش‌های جنبی این جشنواره است.

رییس میز صنایع خلاق و نوآورانه و دبیر اجرایی جشنواره تصویر صادرات افزود: برپایی کارگاه‌های تخصصی استفاده از ابزار‌های تبلیغاتی موثر برای صادرکنندگان یکی از موارد برنامه‌ریزی شده برای هم اندیشی و همفکری برای تبادل تجارب است.

وی گفت: قرار است دیپلمات‌های خارجی حاضر در تهران در یک از روز‌های برگزاری این جشنواره بازدید کنند ضمن اینکه با تمرکز بر فعالیت‌ها رایزن‌های اقتصادی و بازرگانی ایران در خارج از کشور صنایع برتر به خارج از جمهوری اسلامی معرفی شوند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *