صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نهضت تجاری سازی هنر و ارز آوری محصولات دیداری و شنیداری را آغاز کرده‌ایم

۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱:۰۹
کد خبر: ۵۳۱۹۳۱
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با کمک اصحاب فرهنگ و هنر به دنبال آن هستیم نهضت تجاری سازی محصولات دیداری و شنداری را برای ارز‌آوری را آغاز کرده و برای کشور ارزآوری داشته باشیم.
به گزارش گروه اقتصاد ، محمدرضا مودودی سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران عصردوشنبه در نشست نخستین جشنواره تصویر صادرات با رویکرد صنایع خلاق با اشاره به اینکه جمعیت و جغرافیا ایران حدود یک و دهم درصد جمعیت و جغرافیا جهان است، گفت: سهم صادرات غیر نفتی تنها سه دهم درصد است.
 
وی افزود: برخی ۲۰ سال تصور داشتند تنها کالا نفت ارز آور است، اما امروز شاهد هستیم میزان ارز آوری کالا‌های غیر نفتی مانند محصولات فرهنگی و هنری به مراتب از نفت پیشی گرفته است.
 
سرپرست سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: آنچه امروز می‌توان به روی ارز آوری آن حساب ویژه کرد، بهره گیری از ظرفیت‌های هنر برای صادرات محصولات و آثار این عرصه است.
 
مودودی درادامه، موسیقی، هنر‌های نمایش، سینما، هنر‌های تجسمی، تئاتر، انیمیشن و… را از جمله ظرفیت‌های عرصه هنر دانست و گفت: حوزه دانش بنیان نیز می‌تواند برای کشور ارز آوری فراوانی را به همراه داشته باشد جمهوری اسلامی ایران در عرصه نانو تکنولوژی در رتبه چهارم جهانی قرار دارد که بسیار ارز آور است.
 
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در عین حال گفت: تجاری کردن محصولات نانو تکنولوژی زمان گیر نیست و می‌تواند به سرعت تبدیل به تجاری سازی شود.
 
مودودی همچنین با اشاره به اینکه در دوره‌ای هنگامی صحبت از امپراتوری می‌شود، شاخص‌های نظامی و ذخایر طبیعی تنها مد نظر بود، افزود: آن دوره امپراتوری زر و زور و یا بانک و تانک بود، اما امروز امپراطوری به کشور‌هایی محسوب می‌شود که برند‌های تجاری دارند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *