صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ماراتن نفس‌گیر حج برای صنعت هوایی کشور / آنچه زائران باید درباره پرواز‌های حج ۹۸ بدانند

۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲:۴۱
کد خبر: ۵۳۱۰۶۹
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
عملیات پرواز‌های حج ۹۸ با انتقال زائران از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) از هفدهم تیرماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، دو روز دیگر عملیات پرواز‌های حج ۹۸ به طور رسمی توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" آغاز می‌شود و بر اساس برنامه ریزی‌ها بیش از ۸۶ هزار زائر از ۱۹ ایستگاه پروازی توسط این شرکت به سرزمین وحی منتقل خواهند شد.

عملیات پرواز‌های حج امسال یک تفاوت مهم با سال‌های دیگر دارد، در سال‌های گذشته عملیات انتقال زائران توسط هواپیمایی سعودی و طرف‌های ایرانی (ایران ایر، قشم ایر و ماهان ایر) صورت می‌گرفت، اما در سال جاری به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از طرف عربستان، تنها هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران آن هم با استفاده از هواپیما‌های ملکی اجازه پرواز به این کشور را دارد.

ایجاد محدودیت در پذیرش هواپیما‌هایی ایرانی که با رعایت تمامی استاندارد‌های بین المللی صنعت هوانوردی از شرق آسیا تا غرب اروپا پرواز می‌کنند، مصداق بارزی از سنگ اندازی طرف سعودی در پذیرش مهمانان بیت الله الحرام بوده که با هدف اخلال در امر انتقال زائران ایرانی صورت گرفته است.

در طرف دیگر این ماجرا، همت دست اندرکاران صنعت حمل و نقل هوایی کشور را شاهد هستیم که با هدف ارائه خدمات شایسته به ضیوف الرحمن همه توان و امکانات موجود را به کار گرفته اند.

بر اساس اعلام هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، این شرکت با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ناوگان هواپیما‌های ایرباس خود را برای انتقال زائران به عربستان اختصاص داده و قرار است تا بخشی از پرواز‌های این شرکت به مقاصد دیگر با همکاری سایر شرکت‌های هواپیمایی داخلی انجام شوند.

اما باید مطالبی را در خصوص عملیات پرواز‌های حج ۹۸ یادآور شویم، انتقال بیش از ۸۶ هزار زائر به سرزمین وحی در بازه زمانی یکماهه با توجه به محدودیت در پذیرش هواپیما‌های ایرانی از سوی عربستان، امری است که همکاری و هماهنگی همه اجزاء صنعت حمل و نقل هوایی کشور شامل سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و شرکت‌های هواپیمایی داخلی را می‌طلبد تا این پرواز‌ها بدون کوچکترین مشکلی انجام شوند.

محدودیت در پذیرش ناوگان هوایی و احتمال بروز نقص فنی در هواپیما و به دنبال آن ایجاد تاخیر در پرواز‌ها مطلب دیگری است که باید برای زائران تشریح شود و صد البته که دست اندرکاران پرواز‌ها باید علاوه بر فراهم کردن تسهیلات و امکانات لازم برای رفاه حال زائران در هنگام بروز تاخیر، با ارائه توضیحات لازم زائران را از محدودیت‌های اعمال شده بر صنعت هوایی کشور آگاه سازند.

در پایان یادآور می‌شویم که صنعت هوایی کشورمان بیش از چهار دهه است که با سخت‌ترین تحریم‌ها مواجه بوده، اما همواره با رعایت تمامی استاندارد‌های داخلی و بین المللی حرکت رو به جلوی خود را ادامه داده و بدون تردید از این آزمون نیز با سربلندی بیرون خواهد آمد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *