آمار عجیب شهردار، از تهرانیهایی که ایست قلبی کردند
حناچی ادامه داد: یک زمانی دوچرخه مد اصلی حمل و نقل بود و در بسیاری از شهرهای کوچک ماشین وجود نداشت. حتی در همین تهران بسیاری از کسبه از دوچرخه استفاده میکردند. اما امروز ماشینها و موتورها جای دوچرخهها را گرفته اند.
وی با بیان اینکه شهر تهران ۳ میلیون موتورسوار دارد، گفت: موضوع موتور سوارها هم در بحث توسعه حمل و نقل پاک بسیار با اهمیت است. آنها هم دوچرخ هستند، اما آلودگی بسیاری ایجاد میکنند.
وی افزود: از سوی دیگر آمار تلفات و تصادفات بالای موتورسوارها ما رو به فکر فرو میبرد.
وی اظهار داشت: ما سالانه حدود ۵۷ هزار نفر فوتی در شهر تهران داریم و این آمار در روزهای آلودگی هوا به شکل معنی داری تغییر میکند و این نشان میدهد آلودگی هوا با سلامت مردم در ارتباط مستقیم است.
حناچی افزود: ۴۵۷۳ نفر در سال ۹۴ بر اثر ذرات معلق در هوا، ایست قلبی ناشی از آلودگی هوا داشتند.
شهردار تهران درخصوص دوچرخه سواری در شهر تهران اظهار داشت: خیلیها معتقدند شهر تهران شیب دارد و خیابانهای تهران مناسب دوچرخه سواری نیست، اما ما با دوچرخههای باطری دار به راحتی میتوانیم در ۹۵ درصد خیابانهای تهران تردد کنیم.
وی گفت: ما نمیتوانیم شعار هوای پاک بدهیم، اما مسیرهای تردد خودروها را گسترش بدهیم.
شهردار تهران با بیان اینکه مسیر امن برای دوچرخهها موضوع بسیار مهی است، افزود: زمانی که یک فرد مسئول خود سوار بر دوچرخه در شهر تردد کند متوجه میشود که شهر و مسیرهایش تا چه حد برای دوچرخه سواری امن است.
حناچی گفت: از همه مردم و اقشار دعوت میکنم که از دوچرخه استفاده کنند تا بتوانیم شهر را از خودروها پس بگیریم.